Bästa lädret

Det här med läderkvalité är inte lätt alltså den saken är säker. Ofta så tycker jag att lädret ser fint ut och så en dag så undrar man vad som hänt? Av alla olika märken jag provat så måste jag säga att jag är mest nöjd med Stübben och CWD även Equipe faktiskt. Är inte så nöjd med mitt Dyon träns tycker lädret rynkar sig lite väl mycket på vissa ställen och så har snokremmen töjt sig en del och det är inte ens ett år! Andra märken som inte varit bra är Glengordon och Paris Tack.
Vilket lädermärke föredrar ni?



Kommentarer
Postat av: Rebecca

När det kommer till träns gillar jag Treadstones lite dyrare allra bäst. Smörjer då och då med Stubbens läderprodukter och de ser ut som nya!

2009-12-05 @ 20:55:52
Postat av: Anna

HG är min favorit på träns/tyglar och förbyglar. Butet i sadel, alltså lädret, synd de inte tillverkar träns med! Min CWD förbygel är jag inte jättenöjd med, det är lite ojämn kvalité tycker jag på den, tunn och sladdrig på ena sidan och lite skrynkligt läder. Stübben och Passier har med bra läder som verkligen håller i evigheter, och blir bara bättre med tiden ju mer det putsas och åldras.

2009-12-05 @ 23:01:19
Postat av: Anonym

hej!

har sett att du har både en jw och en gpa. är dem lika i storleken, har du samma storlek på dem?

2009-12-05 @ 23:33:14
Postat av: Jenny

Säger som Anna, önskar Butet gjorde mer saker. Har gjord ifrån dem och var hur mjuk och fin direkt ifrån nyköp. Jeremy Rudge sadlar & gjordar upplever jag som nästan lika bra klass på lädret.

Slår också ett slag för Stübben, kommer hem lite små hårt, men går att smörja upp och blir tillslut super.

Schumacher är jag nöjd med.

Shockemöhle har ingen större kvalité på lädret på de produkter jag har.

Dyon tränsen jag har haft har inte hållt någon bättre kvlité heller.

Hubertus, GlenGordon och Pessoa kommer jag inte köpa något mer utav alls. Hemskt läder som aldrig blir bra och det sista hade jag ett träns ifrån där i stort allt gick sönder (nosgrimma som sprack mitt på och likanande).

2009-12-06 @ 00:09:00
URL: http://blogtown.se/blog.php?id=Rambaldi
Postat av: Jossan

HG på förbyglar och magplatta, D'yon på träns. Butet eller CWD på sadel. CWDträns har varit väldigt dåligt.

2009-12-06 @ 10:32:05
Postat av: Astrid

jag tycker HG är bra:)

2009-12-06 @ 11:29:57
URL: http://astridstraning.blogg.se/
Postat av: Bella

HG och Frank baines gillar jag i lädret. Även Sabre och Arc d Triumph har underbart mjuk och smidigt läder.



Hubertus är ytterligare ett märke med bra läderkvalitet som bara blir finare ju mer man använder det!



Gräsligaste lädret måste ju Hööks produkter ha, även Chetak känns väldigt plastigt och kasst i kvaliten.



Butet på sadeln helt klart, underbart läder och hantverk!

2009-12-07 @ 18:19:23
Postat av: Lina

Håller med om Dyon, för det priset borde man få mycket bättre läderkvalité!!

2009-12-07 @ 18:52:12
URL: http://equilina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0