Frågor

Tänkte svara på några frågor som läsare har skrivit.

Hej kan du inte lägga ut länkar till lite webbutiker? både svenska och utlänska, du verkar ju veta vilka dom flesta är =D
mvh magda
Svar: Jag har lagt ut tips på affärer väldigt nyligen och en gång för längesedan så du får gå tillbaks och titta lite:)

vart ligger charlies? har vartt i vetlanda men det är ju bara en filial. Antar att du inte var där då de e ganska litet :P
fast håller med dej det är en riktigt bra affär med många saker som man känner att man inte kan klara sej utan haaha
Svar:  Charlies ligger i Jönköping, det är en jättestor affär värd att besöka! En av Sveriges bästa affärer enligt min mening.

Apropå ditt inlägg om hästbloggar, kan du inte skriva vilka du följer och varför. Lite rekomendationer sådär. Finns det någon som inspirerar lite extra, när det gäller ridning/övningar/motivation/utrustning?
Svar:  Jag är faktiskt riktigt dålig på att följa bloggar läser inga modebloggar och inte så många hästbloggar. Finns ingen jag läser varje dag men precis som många andra så brukar jag kolla in Mikaelas blogg tävlingsryttaren och sedan kollar jag in då och då på dom flesta hästbloggar som finns på bloggtoppen. Sedan har min kompis som flyttat till Tyskland för att jobba med hästar precis startat en blogg den brukar jag läsa nu http://lisastyskland.blogg.se  Jag brukar alltid kolla in alla läsares bloggar också förstås alltid spännande när man hittar nya:)

Hej!
Bra blogg!
Kan du inte skriva lite om din häst, ålder, vad den gjort tidigare, vad ni har får mål 2010? =) hur kom det sig att du som är så liten och kort valde en så stor och grov häst?
Svar: Jag ska absolut skriva mer om min häst har tidigare skrivit om hennes härstamning. Varför jag valde en stor häst ja det var en bra fråga:) Jag köpte egentligen en häst som var ännu större en fux e: Zeppelin men när vi hade betalt och skulle åke hem så gick den inte att lasta, något av det värsta jag varit med om, ägarna blev dessutom dumma mot hästen så vi fick säga till dom att avbryta för det var inte rätt mot hästen, så det blev inte den hästen och det är jag väldigt glad för såhär i efterhand för den hade nog ett riktigt hårt psyke var fem år men var som en treåring i utbildningsståndpunkt. Jag provred hästar i många storlekar men när jag till sist provred min häst så var det kärlek vid första ögonkastet kan man säga. För det första är jag svag för skimlar, hon var min drömhäst hur jag vill att en drömhäst ska se ut, och ja jag skulle aldrig köpa en häst som jag inte tyckte var jättefin, den ska ha något speciellt. Visste direkt när dom visade henne att hon skulle pssa mig, om man vet vad man gillar för hästar så går det ju att se. När jag sedan red så sa mamma innan jag sa det att vi tar henne. Så vi bestämde oss direkt. Jag tycker inte att hennes storlek är ett problem för det är ju hur hästen är att rida som är det vikitga, visst kan hon bli stark och hon är ingen lätt häst, något som inte märktes vid provridningen men efter att ha haft henne i flera år så tycker jag att alla andras hästar är väldigt lätta att hantera så det är väldigt lärorikt. Det viktigatse för mig är att en häst är bra att rida att den är välriden och vill göra sitt bästa. Sedan om den är jobbig att hantera på marken det kan jag ta, sålänge den inte bockar eller stegrar sig när man rider. Jag känner ju hästen utan och innan men hon går inte ihop med alla inte för att hon är dum utan för att hon kan bli väldigt orolig och rädd för ingenting och kan då gå över folk.  En enmanshäst kan man säga och jag skulle aldrig någonsin sälja henne. Jag valde en stor häst därför att hon passade mig helt enkelt, jag rider inte på styrka utan på känsla och vikthjälper, på styrka kan man aldrig vinna ändå, sedan är sporrar ett måste när man är kort=P


Kommentarer
Postat av: ebba

sv: Okej! Får hoppas att man kan åka ner till gbg någon gång när butiken rullar då, otroligt härligt där :) ja suuuperbra med webbshop!

2009-12-04 @ 17:04:31
URL: http://brejjk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0