God Jul??

Ja vad ska man säga.. julen började bra med en härlig julridtur på glada hästar.. men sedan hände något riktigt tråkigt.
Efter att vi hade ridit klart och gjort iordning hästarna för hagen så släppte min syster ut Kotten i hagen där hon går med Rova  ett annat halvblodssto vi har. Helt plötsligt så kommer Rova i full galopp och kastar sig mot Kotten som står vid staketet, hon kommer inte undan och blir sparkad 3 gånger.. det bara small till när hon träffade benet:( det gick så fort.. Jessica sprang ner för att se hur det gick med henne, för att mötas av en fruktansvärd syn, blodet bara forsade nerför ena bakbenet antagligen så måste sparken träffat någon ven eftersom det blödde så kraftigt, jag sprang fort in i sadelkammaren och hämtade bomull, tryckförband och elastisk linda. Jag har svårt för blod och så mycket blod har jag aldrig sett snön blev röd och svansen droppade blod det bara rann nerför benet så jag snabbade mig att lägga ett tryckbandage. Vi ledde ut henne från hagen och tog in henne, inväntade att det skulle sluta blöda eller om vi skulle ringa veterinär akut. Som tur var slutade det blöda så vi lade om bandaget sedan och tvättade av benet från allt blod. Stackars Kotten får se hur illa det är. Det är verkligen hemskt att hästar kan vara så elaka mot varandra, som tur är det inte många hästar som är SÅ elaka. Blir så ledsen för Kottens skull, önskar jag kunde ta hennes smärta.
Jag som var så glad och njöt efter en trevlig ridtur, hade gjort det lite juligt med röda benlindor..
Kotten och Jessica Jag och Orianda:








Hoppas er jul har börjat bättre.
God Jul önskar jag alla mina bloggvänner och underbara läsare:)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Va läskigt! :( Och veterinärer är ju inte så jättelätta att få ut på julafton direkt..

2009-12-26 @ 01:41:19
URL: http://jeeanette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0