Helg

Så var det helg igen, tiden går så fort.
Idag har jag skrittat en runda i skogen, det var kul jag rider väldigt sällan i skogen då jag inte gillar att rida i lera, vi har alltså inga preparerade vägar i skogen utan det är jord helt enkelt, men idag var det inte så lerigt eftersom kälen i marken  inte lossnat ännu.  Idag har jag funderat över om jag bor i de laglösas land. Grannar som är 12-13 år som kör motorcross varje helg. Idioter som kör rally på industriområdet hela natten så man inte kan sova, sedan på vardagar så jobbar dom på industriområdet och är så högljudda att jag trodde det var någon utanför huset. Känns som världen är full av hänsynslösa människor det börjar bli tröttsamt.
Men nu till något roligare.
Hittade en fin sida med bilder på min hästs morfar. Min häst är e: VDL Kalusha (Hopphingst gått 150, finns nu i USA). Hennes morfar är Aktion, han  var en av dom mest framgångsrika dressyrhingstarna.
Såhär ser Aktion ut:

den fina sidan jag hittade är den här:http://www.budapesthorseshow.com/portal/aktionenglish
Aktion har bland annat 154 Grand Prix segrar

Jag tycker min häst är lik honom speciellt ögonen.



Kommentarer
Postat av: Catrine

Hej Caroline! Fin blogg och häst du har!:-)

Det är jag som har Moby Dick som står på Lindgården hos Freja Lindskog. Såg först nu att du undrade över hans stam. Han är e: Mowgli, ue: Kew Gardens xx och u: Kassandra. Fullblodsgenerna tittar fram ibland när han har sina pigga perioder och han har helt underbart psyke och personlighet, så det verkar vara en bra kombination:-)



Ha det bra!

2009-01-11 @ 06:12:28
Postat av: caroline

hej tack. Han såg fin ut Moby Dick, hur stor är han?

2009-01-11 @ 11:19:25
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/
Postat av: Catrine

Tack, han är jättefin:-) 1,76 hög, så det är tur att han är så snäll. Har jättekapacitet i dressyr och har tävlat medelsvår B som ung (18 år nu, vet inte om jag sa det). Jag har haft honom ett år, så det är egentligen först nu som jag har börjat komma åt honom i ridningen och hittat lite knappar. Är mycket häst att rida och han är en fena på att slingra sig undan arbete:-) Men har som sagt ett genomgott hjärta och en underbar inställning till livet! Aktion var verkligen jätteläcker! Tävlar du något med ditt sto? Hur gammal är hon?

2009-01-11 @ 17:44:59
Postat av: caroline

Ok kul!

Min häst har gått MSV A dressyr och 130 hoppning i Holland hon är 12 år:) Har tänkt tävla med henne i år så det ser jag fram emot. Har även tänkt ta föl på henne om några år.

2009-01-12 @ 23:38:31
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0