Prejudice is ignorance




 






 


Jessica, this one is for you....
 
Livet är så orättvist, Michael var verkligen en fin person, om jag ens kunde vara hälften så vacker människa så vore jag lycklig. Förstår inte hur folk kan vara så giriga och bara vilja såra, tabloids,paparazzis, haters ja det finns gott om dom, bara det att någon verkar ha glömt att det finns en människa med ett hjärta.
Michael du var älskad av dina fans och familj R.I.P
Jag och alla andra fans kommer alltid att hedra ditt minne.


Dessa citaten säger väl det mesta:

Chris Brown, artist

- Michael Jackson är orsaken till att jag överhuvudtaget gör musik och är en underhållare. Jag är förkrossad över den här stora förlusten och kommer att fortsätta vara ödmjuk och inspirerad av hans budskap. Mina böner är hos hans familj. Michael kommer att bli djupt saknad, men aldrig bortglömd. Han är den störste... den bäste genom tiderna. Ingen kommer någonsin bli bättre.

Steven Spielberg, regissör

- Precis som det aldrig kommer att komma någon ny Fred Astaire eller Chuck Berry eller Elvis Presley, så kommer det aldrig finnas någon som kan jämföras med Michael Jackson. Hans talang, hans förundran och mysterium kommer att göra honom till en legend, säger han i ett uttalande.

Beyoncé, artist

- Det här är en så tragisk förlust och en hemsk dag. Den ojämförlige Michael Jackson har haft ett större inflytande på musiken än någon annan artist i musikhistorien. Han var magisk. Han var det vi alla strävade efter att bli. Han kommer alltid att vara kungen av pop! Livet handlar inte om hur många andetag man tar utan hur många ögonblick i livet som tar andan ur en. Alla som någonsin sett, känt eller hört hans konst är hedrade av att ha levt i den här generationen och fått uppleva Michael Jacksons magi. Jag älskar dig, Michael, skriver hon i ett uttalande.


Kommentarer
Postat av: Jessica

MJ var mer än en artist, han förändrade musiken och världen då han suddade ur gränser mellan musikstilar och svarta och vita. Han gjorde att svart musik spelades på MTV, han använde rappare i sina låtar, han gjorde musikvideos som var mer som filmer...Han har berört så många med sin otroliga talang, att både kunna sjunga så bra med en sådan perfektion och samtidigrt kunna dansa som ingen människa gjort förut och kombinera detta med en kunglig stil gjorde honom till en Legend.

Jag avundas er som fick chansen att se honom live! MJ har alltid funnits där, känns som en stor del av mitt liv försvunnit nu. Men hans musik kommer alltid att leva kvar. Tänker på hans barn och familj.

MJ är redan saknad...Synd att han inte hann göra sina konserter, hade sett fram emot dem så.

MJ, ingen är eller kommer kunna vara som du, världens största artist. Tack för all vacker musik, fina texter, för dina insatser i musikvärlden o för barn, för din otroliga dans och för allt bling du lyst upp världen med.

RIP, Miss you

2009-06-26 @ 22:38:55
Postat av: Jessica

:((( Känner mig så ledsen just nu.

Michael Jackson, gone too soon.



Ville så gärna se honom live en gång i mitt liv. Hoppas alla som fick chansen förstår vilken tur de har, att få känna magin.

Känns som inget är detsamma längre, MJ var en så stor del av ens liv.

Han stod för så mycket som m¨ånga identifierade sig med, utanförskap och att vara annorlunda...vilket inte ses på med goda ögon i vårt samhälle.

Detta plus hans otroliga talang...MJ har alltid funnits där, kändes som han alltid skulle göra det.



MJ hoppas du visste hur mycket du betyder för människor, hur mycket du gjort och kommer att göra. Har inga ord...



Gone too soon.

2009-06-28 @ 23:47:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0