Vad är det för fel på ridsportaffärer??

Ja jag börjar fan undra...Ridsportaffären där jag köpte min sadel har gjort fel med betalningen på min sadel, ja menar vem betalar en sadel innan man fått den?? är så trött på alla okompetenta som jobbar i dessa affärer också, dom vet nästan aldrig vad man pratar om, jag som kund ska väl inte kunna mer om produkterna än vad dom gör? Och dom kan aldrig erkänna att dom inte vet vad dom pratar om utan istället står dom där som frågetecken och låtsas att dom fattar och ger helkonstiga svar. Sedan en annan av sveriges största ridsportaffärer där lämnade jag in ett par stigläder som jag köpt för 900 kr som gick sönder rakt av efter ca 5 månader bara, då skulle dom skicka dom till Tyskland och dom skulle höra av sig sedan har jag inte hört något, och detta var i Augusti! Så nu måste jag ringa dit och höra vad dom håller på med.

Vad hände med service och att bry sig om kunden??Tycker snarare att det känns som att när man är i de flesta ridsportaffärer så ska man vara glad att man får köpa deras grejer. Dom vill inte sälja för det är lite jobbigt, jobbigt att ta hem sadlar till kunden, jobbigt att fråga om sadlarna passade m.m. Det bästa av allt var ju en gång när jag var i en affär och en kund ringde och frågade om h*n kunde få rabatt då h*n skulle köpa ALLT till sin nya häst, förutom sadel då sa butiksägaren nej ingen rabatt men h*n kan få en kopp kaffe och skrattade!  Inte ens 10% rabatt fick kunden. Fy fan vad dåligt är väl klart att en storkund ska få rabatt!
Har så mycket tråkiga erfarenheter från svenska ridsportaffärer tråkigt att det är så men givetvis finns det bra affärer också tex Toprider som säljer CWD gillar jag jättemycket, stort plus till er!
Pågrund av den dåliga servicen i Sverige så köper jag nästan enbart från Tyskland och Belgien där har dom suverän service och ger gåvor till storkunder precis som det ska vara!

Just det här med kundkontakt är något som jag verkligen kommer att vara noga med när jag öppnar min ridsportaffär. Har mycket bra idéer om allt möjligt allt från vilket sortiment jag ska ha till information om produkterna som många gånger är alldeles för liten tycker jag. Håller just nu på att arbeta med min affärsplan mycket jobb är det men går allt som det ska så kan jag förhoppningsvis starta i Januari, Februari någon gång, hoppas hoppas:)

min häst igår:


haha blev förresten en riktig hellride igår eller vad man ska kalla det, min häst är ju lite speciell och hon är väldigt väderkänslig hon blir väldigt nervös i regn och speciellt snö, så hela ridturen gick ut på att få henne att lugna ner sig det gick sådär hon blev aldrig lugn men men hon är som hon är...är era hästar väderkänsliga? alltså blir rädda i vissa väder?

Kommentarer
Postat av: Alexandra

En butik som ger superbra servies är Charlies i Jönköping:) Köpte en dressyr sadel förra veckan av dom, hade med min ponny för att riktigt passa in den. Men dom var så shyssta och typ "Om du vill kan jag vända upp och ner på hela affären så du hittar en sadel du gillar". Men jag håller med om att många affärer är helt ute och cyklar....

2009-11-06 @ 14:54:17
URL: http://greusen.blogg.se/
Postat av: Therese

Håller helt med dig, väldigt dålig service överlag

:(

Min häst gillar inte när det regnar eller blåser när man är inne i ridhus (ute bryr hon sig inte) men tror det är för att det låter. När det blir kallt är hon väldigt pigg..

2009-11-06 @ 15:06:10
URL: http://hobbyryttaren.blogg.se/
Postat av: Jenny

ÅH vad du slår huvudet på spiken när du skriver det här. Jag är så j*vla trött på ridsportbutiker!!! ´Jag har väntat två månader på mitt träns! När jag ringde igår så hade dom "glömt" bort det, jag ska alltså vänta två månader till. Vad är problemet? Jag kommer aldrig mer handla där...



Starta en ridsportbutik med bra service så kommer jag genast bli en kund!

2009-11-06 @ 15:24:22
URL: http://hastfest.blogg.se/
Postat av: Clara

Det där kunde vara i vilken butik som helst. Behöver inte vara en ridsportbutik. + att en kund som köper allt till sin häst utom sadel är ingen storkund. En storkund är en som kommer flera gånger och kanske köper ca 10-15 täcken på en gång ex antal sadlar mm mm

Tyvärr är det ju så att pengar styr ;)

2009-11-06 @ 15:45:37
URL: http://diabetikern.blogg.se/
Postat av: Anders

Irriternade när du får så dålig service, verkar nästan som att en del tror att det är snobbbutiker och värna om kund är i andra hand,



Trevlig helg

2009-11-06 @ 16:55:19
URL: http://oceans.blogg.se/
Postat av: Tina - Born "Bornis" Late

Jag håller med dig till fullo.. Servicen i svenska ridsportsaffärer är inte den bästa !

Tycker det är dåligt när man själv kan mer om det man ska köpa än vad den som jobbar där kan..

Då blir man rädd !

2009-11-06 @ 17:24:05
URL: http://bornlate.blogg.se/
Postat av: Ebba

När du ska fixa en ridsportsbutik, snälla gör en webbutik oxå! Då kommer jag antagligen bli stammis hah :)

2009-11-06 @ 20:48:27
URL: http://brejkme.blogg.se/
Postat av: Jenny

Min häst verkligen hatar när det regnar på hösten/vintern. Han skakar och rycker med huvudet. Men på sommaren går det bra.

2009-11-06 @ 23:17:00
Postat av: Helena

Rytteriet i Sjöbo, skåne är en bra butik med bra service! :) Dom är alltid så himla trevliga & hjälpsamma!

2009-11-07 @ 14:52:25
Postat av: Anonym

åå säg till när du öppnat din butik!! Tänker åka dit på direkten! Är så trött på den dåliga servicen och att folk som jobbar i hästsportsbutiker inte kan ett skit om produkter.

2009-11-12 @ 22:43:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0