Bett

Tänkte tipsa om en affär som säljer mycket bett, nämligen www.sellerie-al.com
Själv har jag provat många olika bett för att äntligen hitta ett som passar i hoppningen, det är ett Nathebett, nämligen det såkallade Flippanbettet, det kostar ca 2600 kr. Kan varmt rekommendera det till hästar som blir starka men som lätt krullar ihop sig på lite skarpare bett som tex Pelham. Jag gillar verkligen Nathe betten har testat andra modeller också, tycker det är snälla bett och hittills bra kvalité. Är sugen på att prova ett vanligt rakt Nathebett att rida på i markarbetet.
Flippanbettet:



Annars vid markarbete rider jag på ett mylerbett, detta bett tycker jag passar hästar som gärna kan bli lite tunga i handen, eftersom detta bett är femdelat så blir det väldigt rörligt i munnen och hästen upplevs inte så stark.
Myler:


Vad rider du på för bett, och varför?

Kommentarer
Postat av: STOCKHOLMSJENNA

mylerbett skulle nog passa min häst ibland. Han kan bli lite tung ibland tyvärr. Fast det har inte hänt nu på sistonde. men det kommer perioder.

Annars rider jag alltid på 3 delat tränsbett. Oavsett gren.

2009-10-07 @ 21:13:24
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/
Postat av: Veronica

Svar: Kotledsinflamation som han har gått med för länge. Blir så när man har en häst som är ambitiös och inte säger till. Vi som har tränat och nollat 120 klasser, antagligen kännde han av det då :( Men det är så svårt att veta, särskillt när dom går så bra. Men en dag sa ju även han till.

Nej, det är ju det jag inte har. Jag brukar rida syrrans ponny kanske två ggr i veckan och sedan hoppträna en ridkolehäst en gång i veckan. Mer än så blir det inte :/ Men jag är på jakt efter en billigare unghäst att ha tills vidare. Men det är inte det allra lättatse att hitta! Speciellt när man är lite kräsen.

2009-10-07 @ 23:25:27
URL: http://veronicasroka.blogg.se/
Postat av: rj

Jeg rir ALLTID på trinse!!!!!

2009-10-07 @ 23:48:02
URL: http://feita.blogg.no
Postat av: Evelina

Hehe jahaa,ja hon ser ju typ gigantisk ut på bilderna måste jag säga :P



desamma :)



Jag rider på bettet jag köpte av dig i hoppningen :) Och annars rider jag på ett d ringsbett med kopparrullar hackamore eller ett rakt bett, skulle vilja prova ett " flippan " bett, men gud dom är inte billiga för att Prova rida på :O

2009-10-08 @ 00:17:10
URL: http://evi0627.blogg.se/
Postat av: madde g

jag rider alltid på 3 delat bett ovasett=)

2009-10-08 @ 07:15:19
URL: http://maddegshastblogg.blogg.se/
Postat av: My

Hej! Jag är i bettdjungeln, Primeur krullar gärna ihop sig, men tyvärr gnager han ibland på sina bett, så de syntetbett jag har blir vassa och skarpa av bitmärkena :( Tror du Flippanbettet också går att göra märken i, eller är det ett annorlunda material jämfört med Apple Mouth? Det kostar ju rätt mycket mer och då är det kanske också i ett material som inte är så lätt att göra bitmärken i?



Mvh My



PS. (Tänderna är kollade såklart)

2009-10-12 @ 09:31:29
Postat av: caroline

My:

Hej jag har hört att hästar som tuggar mycket på bettet även tuggar sönder Flippanbettet, så jag tror tyvärr inte att det är en bra idé att köpa det bettet. Det finns inte en skråma på mitt Flippanbett men min häst tuggar inte heller på bettet.

Men du kan ju givetvis alltid testa.

2009-10-12 @ 14:02:49
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/
Postat av: rebecca tengström

Är sugen på att köpa det bettet, men tycker det är för dyrt. Behöver ett bett som är mitt i mellan ett skarpare tränsbett och pelhamstång i hoppningen eftersom jag inte rår på henne, vill inte slita i henne. har du nått tips?

2010-11-15 @ 21:38:17
URL: http://rebeccatengstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0