Skyldig...

Ja det är min häst idag. Igår var jag inte hemma så min syster skulle ta in henne, då lyckades hon göra så att min syster bröt 3 naglar, så det började blöda, det gjorde svinont. Hon bara drog iväg blev väl rädd för ingenting som vanligt:S. Sedan imorse när jag inte hade kommit hem än så skulle min mamma ta ut henne men då gick hon inte att få tag på i boxen och var jätteorolig, hon kan bli sådär okontaktbar. Så stackarn fick stå inne till halv ett när jag kom hem så jag fick ta ut och rida henne. Men en sak är bra hon är frisk nu! Hon är sitt vanliga pigga, oberäkneliga jag igen, jag är superglad:)
Red i paddocken idag det blåste mycket hon var spänd och fjantig men ändå duktig:) Blev tyvärr inga ridbilder eftersom ingen var hemma men tog några i stallgången.



Förresten så behöver jag ett par nya handksar att ha i stallet, använder mina Roeckl handskar nu men dom blir så slitna av stalljobb, tips på några som håller en stund iaf?

Roeckl, inte dem optimala stallhandskarna direkt...

Kommentarer
Postat av: JOJJO

AJJJJ d måste gjort sååå ont!!! Men bra att din häst e frisk igen :D

2009-10-15 @ 19:08:10
URL: http://galenjojjo.blogg.se/
Postat av: Michael Jackson - Minnesblogg

Svar: Jag blev ett stort fan av Michael två år sedan då jag var 12 år gammal. Och varför jag älskar honom så otroligt mycket som jag gör är för att han är en så underbar och fantastisk människa! Hans hjärta måste vara av guld. Och hans musik är så otroligt grym! Hans låtar har förändrat mänskligheten och världen till en bättre plats för allt och alla.



jag älskar ALLT om honom :)<33333333

2009-10-15 @ 20:51:33
URL: http://popkungen.blogg.se/
Postat av: sara

fy vilka hemska naglar

2009-10-15 @ 23:36:34
Postat av: Lamia

Får man fråga hur stor din häst är och vad du rider med för martingal/förbygel? Har för mig att din häst är ganska stor? ;)

Letar för fullt efter martingal/förbygel till min ena som är 180, hittar ingenting som passar :(

2009-10-16 @ 11:44:19
URL: http://lamiamichelle.blogg.se/
Postat av: Lamia

Tack för tipset! :D

2009-10-16 @ 15:51:29
URL: http://lamiamichelle.blogg.se/
Postat av: sofie

sv: Oj vad kul. Ja vi bestämde oss nästan direkt, tack så mycket! och detsamma!:)

2009-10-16 @ 18:07:37
URL: http://sbhorses.blogg.se/
Postat av: Anonym

Bästa stallhandskarna är ett par i skinn jag köpte från Jula!

2009-10-16 @ 20:55:17
Postat av: bella

Oj vad hemsk hon såg ut i fötterna!Jättefin häst annars=)

2009-10-16 @ 21:09:25
Postat av: caroline

bella:

tack.. antar att du menar att hon har stora hovar? Hon har 5or fram och 4or bak en hopphäst ska ju ha stora hovar, dock har hon ju rätt rejält stora hovar men av bra kvalité och har aldrig haft problem med hovarna. Hon är ju en rejäl häst,väger 700 kg hon står stadigt på jorden kan man säga haha:)

2009-10-16 @ 22:02:34
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/
Postat av: Siri

Står stadigt på jorden? Hennes hovar flyter ju ut på golvet. Det ser verkligen inte sunt ut...

2009-10-16 @ 22:12:39
URL: http://siriss.blogg.se/
Postat av: caroline

Siri:

jo hon är 100% sund som jag sa sen vad du tycker det ser ut som är din åsikt.

Hon är knappast den ända hästen som har stora hovar men som sagt hon har inga problem alls med sina hovar:)

Skos bara ofta just för att dom växer fort, vill ju inte att dom ska bli större.. men det kommer dom inte bli heller dom har varit exakt samma storlek i fem år så som sagt det finns inga problem där, men tack för omtanken:)

2009-10-16 @ 23:57:25
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/
Postat av: Sofia

Inte för att vara gnällig & klaga, men de är inte bra för hästen att gå med sådär platta, stora hovar, särskilt inte för en så pass stor häst som dessutom är lite överviktig. Hovarna på hästen är A & O, är den dåligt skodd så får den andra problem av det oxå.

2009-10-18 @ 16:47:45
Postat av: caroline

Sofia:

Inte bra? nej du det är många hästar som har bristande exteriör och ändå går 160 klasser och klarar det felfritt. Så om en häst har hovar som kanske ser promlematiska ut men som hästen inte har ont av vad tycker du då att man ska göra, avliva den för att det ser "osunt" ut? Hästen är inte dåligt skodd hon skos var femte vecka med ringskor+sula så jag har gjort allt jag kan för att hästens hovar inte ska flyta ut mer för skulle dom göra det så kanske hästen skulle kunna få problem i framtiden. Min häst är definitivt inte överviktig vad du nu har fått det ifrån? Hon har nyligen varit sjuk och har tappat mycket muskler har stått i över en månad. Hon är en rejäl häst om du nu har svårt att avgöra en hästs exteriör alla hästar ser inte ut som klena fullblod och tur är väl det jag föredrar mer rejäla hästar framför superädla. Tack för omtanken men jag har haft häst i över 20 år och är utbildad inom hästbranschen så jag vet nog att hästens hovar är otroligt viktiga.

2009-10-18 @ 17:30:42
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/
Postat av: Anders

Hm ja, är nästan bättre med arbetshandskar i stallet än tunna ridhandskar som förvissa är jäkligt sköna

2009-10-22 @ 19:03:02
URL: http://oceans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0