Bloggutmaning

Hittade en utmaning som jag tänkte göra..ni som vill kan ju bara kopiera och göra den ni med:)

1. Hur länge har du bloggat?

Sedan November 2008

2. Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga?

hmm svår fråga jag funderade väl mest på hur man egentligen får en sådär jättestor blogg som tex Kenza när man inte "är någon"


3. Vilken var den första blogg du förälskade dig i?

Oj svårt minns inte, jag kan inte påstå att jag är förälskad i någon blogg, jag menar det är svårt att skriva en bra blogg och ingen bloggare kan ju någonsin tillfredsställa alla läsare.


4. Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?

Haha jag måste erkänna att man märker att jag inte var så haj på det här med vad det innebär att blogga, alltså var inläggen rätt tråkiga precis ibörjan.


5. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?

Säkert runt 10 st


6. Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?

Läser nästan bara hästbloggar:)


7. Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.

hmm svårt att säga känner ju inte personerna ifråga


8. Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om
.

Matilda och jag är båda modeintresserade och sminkar oss rätt mycket och gillar märkessaker och är noggranna:)haha


9. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?

De tycker att det är jätteroligt min syster läser min blogg varje dag:)


10. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?

Nu är ju inte jag så jättepersonlig i min blogg men jag skriver ju det jag tycker och tänker så visst är jag mig själv.


11. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?

Ibland är det lite klurigt jag menar tänk om den personen läser det jag skrivit? Så jag "hänger aldrig ut någon"


12. Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.

Som jag skrev ovan så skriver jag inte om någon, jag skulle kunna göra det om det är en känd person men inte annars.

13. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?

Jag bloggar mest för att det är roligt och för att jag har rätt mycket åsikter om saker och ting som jag gärna vill förmedla. Jag är ingen bekräftelsesökande person och jag tror det märks.

14. Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?

Ja lite grann fast de flesta hästbloggar är inte speciellt personliga på det sättet.


15. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen? I sådana fall: Var de som du trodde att de skulle vara, eller blev du förvånad?

Ja det har jag. Det var väl över förväntan jättekul faktiskt:)


16. Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?

Ja det tror jag många tål inte kritik och tar åt sig för mycket, man ska inte blogga om man mår dåligt av det!Sedan så är det vä många som inte fattar att det man lägger ut på nätet finns kvar där för alltid...


17. Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Och i sådana fall: Hur har du hanterat detta?

Nej däremot lite småirriterad men det är mest roande faktiskt...


18. Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?

nja...finns väl något inlägg jag skrivit i bloggen men jag tänker aldrig ta bort det ändå för man ska stå för det man skriver och tycker!


19. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?

Ibland känner man lite av ett tvång att blogga men oftast är det jättekul även om det tar mycket tid.


20. Tror du att du fortfarande bloggar om två år? I sådana fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då?

Ja det tror jag förhoppningsvis har jag ännu fler läsare och bloggen ännu mer intressant:)


21. Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?

Nja litegrann kanske modebloggar och andra egobloggar men inte hästbloggarna direkt. Skulle vara roligt om hästbloggarna fick mer uppmärksamhet i tidningar, tv etc


22. Avslutningsvis 1: Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?

Man lär sig mycket om allt möjligt bättre på att uttrycka sig i skrift och lär känna många duktiga ryttare


23. Avslutningsvis 2: Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig?

Kul med diskussioner, får se många fina hästar och som sagt bra kontakt med många:)


24. Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten.

Alla som vill får svara:)


Kommentarer
Postat av: Lina

Åh, ska göra enkäten! :D



Sv: Ja, jag var ju unghästutbildare innan jag började på banken, så jag har ridit in en 20-30 hästar själv redan :P Red in hans mamma för 8 år sedan också, hehe!

2010-04-29 @ 15:12:48
URL: http://equilina.blogg.se/
Postat av: Hoppbloggen

Tack!

2010-04-29 @ 17:27:54
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/
Postat av: Matilda

Ni är så fina! :D

Jag snor den såklart.

2010-04-29 @ 17:49:11
URL: http://showjumper.blogg.se/
Postat av: Helena

Du har fantastiskt fint hår! :)

Följer din blogg sen långt tillbaka, kikar in nästan varje dag! :)

2010-04-29 @ 18:11:35
Postat av: ASTRIDS TRÄNING - tävling i bloggen!

sv: ja, det är verkligen irriterade!

2010-04-29 @ 18:31:23
URL: http://astridstraning.blogg.se/
Postat av: Matilda

Jag fick 700kr plus frakt för den. Supersmidig och bra affär.

Jag köpte den röda GPAn av den äldre modellen som har samma fickor som den Animon jag har. Den ser ganska mycket ut som den Animokavajen överlag faktiskt. Skulle du vilja skicka ett sms till mig för jag har bytt mobil och ditt nr är GONE :-o

2010-04-29 @ 18:42:09
URL: http://showjumper.blogg.se/
Postat av: caroline

Helena:

tack så mycket, kul:)

2010-05-01 @ 16:10:44
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/
Postat av: nicole hartwig - hästblogg

du ser ut som en barbie hihi (a) är du alltid så fin när du är i stallet? :)

2010-05-02 @ 21:37:12
URL: http://nicolehartwig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0