Frågor

Som vanligt har jag fått ett par frågor som jag tänkte besvara

hej :) du verkar veta mycket om mode haha, men jag hade tänkt köpa en röd kavaj. eller är det heelt ute?
Svar: Röd kavaj är väl egentligen den enda färg på kavaj som aldrig kan bli helt ute med tanke på att det var en väldigt vanlig färg förr. Röd kavaj är jättefint tycker jag. Häst&Ryttarmode är ju inte som vanligt mode det är få saker som blir omodernt inom ridsporten det mesta håller i sig väldigt bra som tex de första Eskadronskydden, blinb bling modet osv. Så vill du ha en röd KÖP!:)

vet du vart man kan hitta pärlpannband (helst svängt pannband) inte så dyrt?
tack i förhand!

Svar: Nu vet jag ju inte riktigt vilket pris du kan tänka dig men OS har pannband med pärlor de billigaste ickesvängda kostar 63 euro finns på www.calevo.com annars finns det ett väldigt billigt pärlpannband som kostar 27 euro här: www.reitshop24.de  OS har ju även svängda men de är oftast lite dyrare över 100 euro iaf. Hoppas detta var till någon hjälp iaf.

Hej! Jag undrar om du vet ett ställe där man säljer dom blåa/gråa kingslandtröjorna med brun läderlappar på armbågarna?

Svar: Vad heter modellen? är det från vinterkollektionen?annars blir det svårt att svara på din fråga...

Föresten, har du beställt från www.schockemoehle.net  någon gång? Fundera på att beställa en grej därifrån så ja tänkte om du hade någon erfarenhet om hur deras leveranstider är (av det som finns inne redan)?
Svar: jag har beställt därifrån och jag är jättenöjd med deras service paketet kom inom en vecka det tog några dagar bara:)

Du vet inte vart man kan hitta soft up stigbyglar för ett bra pris?

Svar: Hos www.reitsport-schormann.de finns dom för 175 euro dock inte alla färger. De gröna finns för 144 euro här: www.horse-discount.com resten av färgerna kostar 180 euro på samma sida. Soft up sigbyglarna finns inte till några riktiga fyndpriser ännu då de är så nya men det dyker säkert upp längre fram.

Vet du kanske om man kan få tag på detta schabrak i Sverige? Vill helst inte beställa från utlandet.

Svar: Nej tyvärr finns det inte i Sverige längre, när det kom 2006 så sålde SEGcompany det men inte nu längre.

Hej, kan du inte ta hem de blå/beiga scapa schabraken också? Är även på jakt efter en Charles owen ayr8 i blå med silver. Var hittar man det billigast? :)

Svar: Tyvärr kan jag inte ta in blå/beige Scapa schabrak eller åtminstone inte till ett lika bra pris. Charles Owen hjälmen finns för 130 pund här: www.tackdirect.co.uk

Kommentarer
Postat av: Sara

sv; Okej min pappa kan sätta in pengarna idag, banken öppnar 16.00 så det blir då någon gång (han är för oteknisk för internetbank, hehe). Vad är det för kontonummer osv? Är det säkert att inte någon annan sätter in pengar också då? :) För det kan ju ta någon dag för pengarna att komma också..

2010-04-12 @ 12:17:35
URL: http://gotlandsryttaren.blogg.se/
Postat av: Sara

Och btw, du som har lite koll! Får man tävla med dom schabraken eller inte? Alltså det är ju många som tävlar med dom men struntar dom i reglerna eller får man tävla med dom? Har hört så många olika :/

2010-04-12 @ 12:25:59
URL: http://gotlandsryttaren.blogg.se/
Postat av: Anna

Soft-Up har funnits länge, mina har jag haft i flera år. Jag tror de ev gjort om modellen lite och tillverkar nu fler färger.

2010-04-12 @ 13:07:49
Postat av: caroline

Anna: menar du inte X´up?

2010-04-12 @ 13:32:26
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/
Postat av: Sara Jansson

sv; Okej perfekt! :) Pappa sätter in pengarna i eftermiddag! Min adress är

Sara Jansson

Juves Garda

62363 LJUGARN

2010-04-12 @ 13:38:35
URL: http://gotlandsryttaren.blogg.se/
Postat av: inez

vet du vart man kan hitta färgade stigbyglar i sverige till ett inte alltför dyrt pris? :-)

2010-04-12 @ 13:46:28
URL: http://jasminez.blogg.se/
Postat av: Alice

Jo det blev lite otydligt. Men modellen heter Briony och finns i vinterkollektionen vad jag vet!

2010-04-12 @ 16:33:47
Postat av: Sophie

Hej! Vet du var man kan hitta jw-ridbyxorna(de som bara säljs i england och har en stor logga vid låret) ? :) Riktigt sugen på att köpa sådana, men hittar inte hemsidan :/

2010-04-12 @ 22:47:43
URL: http://sussiiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0