Frågor del 3


Här kommer de sista frågorna för idag:)

Carolina om Dags för uppdatering?:
En fråga, har du nånsin köpt en produkt ifrån hööks? ;)
Svar: Ja det har jag, när man var liten så fanns det inte så mycket annat känns det som, internet fanns inte när jag var liten, och ingen jag kände hade det heller (ok där lät det som att jag kommer från stenåldern men så var det)så det var rätt naturligt att man satt och kollade i Hööks katalogen och på den tiden fanns det bara EN! Hööks affär borta i världens ände, Tranemo. Det fanns verkligen INGET roligt att handla i hästväg när jag växte upp. Det roligaste man kunde hitta var en lila grimma som det till och med var svårt att hitta haha. Det fanns inget bling bling, eller snygga schabrak med loggor. Allting var FULT.
I dagens läge har jag dock ingenting från Hööks kvar faktiskt. Jag tycker faktiskt att deras kvalité inte lever upp till priserna. Deras täckespriser skiljer inte mycket från Amigo tillexempel och jag tycker Hööks täcken håller dåligt om man jämför med Amigo. Sedan minns jag att jag alltid blev så besviken när jag satt och tittade i katalogen och sedan åkte dit det såg inte ut som samma träns, klumpiga och fula var dom i verkligheten.


emma om Dags för uppdatering?:
Vart köpte du din förbygel? :)
Svar: Härifrån www.proformequine.co.uk det tog dock nästan 3 månader...:/

Sara om Nu är dom här:
Vet du vart det finns att köpa lite bligare antressförbygeln med clips går bra utan för sverige :D
Svar: Se ovan, inte för att det är direkt billigare eftersom frakten är dyrare men jag tycker ändå att det är bra priser
Orianda med sin Antares på



Ingela Larsson om Dags för uppdatering?:
Vilken affär föredrar du? Svensk Ridsport i Kungsbacka eller den som finns i Skara (kommer inte ihåg vad den heter). Ska åka och köpa julklappar och vill ta den affären som har störst utbud. Har förstått att i Kungsbacka har de väldigt mycket snyggt. Hejsan/Ingela Larsson
Svar: Svårt val. Svensk ridsport är en större affär till ytan och de har väldigt mycket ridkläder, skulle säga att det beror på vad du ska handla. Jag skulle nog valt Svensk ridsport ändå

Ingela Larsson om Svar:
Hejsan. Jag vill gärna köpa det bruna Scapa schabraket. Jag får göra en chansning på att vår ponny kan ha full, han har ett John Whittaker i full så det går nog bra. Hinner det komma innan jul tror du? Hur vill du i såna fall ha betalningen. Vänliga hälsningar Ingela Larsson
Svar: Jag har inte det schabraket hemma tyvärr så det skulle inte hinna fram innan jul tyvärr. Maila mig om du har någon mer fråga [email protected]

maja om Bästa vänner:
skulle vilja ha lite tips på bra hemsidor/ställen med (hopp)hästar till salu! :)
Svar: kan tipsa om det här inlägget jag publicerat tidigare. Tycker att www.veldstar.nl brukar ha en del fina hästar annars men de säljs snabbt

Ronja om Repnosgrimma:
Syns de e drit snyg!! Men har repet nå annen funksjon enn vanlig nesereim eller er det bare at det ser snygt ut? kasnkje et domt spørsmål ;)
Svar: Repnosgrimman är skarpare då repet är tunt och rätt hårt.

Johanna Torudd  om Lite kvar:
Hej, jag antar att den rosa luvan inte finns kvar? eftersom den inte finns med på bilderna ovan, men kan ju alltid fråga :)

Svar: Gick inte att komma in på din blogg, så jag svarar här, nej det finns inga rosa luvor kvar tyvärr

Kommentarer
Postat av: Klara

Hej! Vet inte om du svarat klart på alla frågor än, men ställer om min eftersom den inte kom med: Vet du vart man kan få tag på en Charles Owen Ayr8 i brun (/guld) i strl 62? Svensk Ridsport kunde ta hem, men det skulle ta flera månader sa de? Tack för en jättebra blogg :)

2010-12-07 @ 19:56:30
Postat av: Caroline

Klara:

Jag svarade på din fråga för några dagar sedan, den hjälmen tillverkas inte i strl 62 tyvärr

2010-12-07 @ 19:57:50
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/
Postat av: jessica andersson

min fråga måste ha försvunnit.. hahaa :( Men jag undrade detta om jw's & dyons repnosgrimmor. dyons fäster man på båda sidorna, men jag behöver ett som man bara spänner på vänster sida.. hur är jws? :)

2010-12-07 @ 20:47:15
URL: http://jessiejump.blogg.se/
Postat av: Lina

SV: Aha okej, jag kanske var lite otydlig! :) Är lite skraj för utländska sidor, men fanns ju en till svensk förutom http://cheval.shop.textalk.se/sv/ iaf :)

2010-12-07 @ 20:53:29
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html
Postat av: Jenny

Tack snälla du för svar. Jag har letat som en dåre på internet efter info eftersom jag blir så himla nyfiken. Nu är jag lite visare ;)

2010-12-07 @ 21:02:24
URL: http://hastfest.blogg.se/
Postat av: Jenny

Tack snälla du för svar. Jag har letat som en dåre på internet efter info eftersom jag blir så himla nyfiken. Nu är jag lite visare ;)

2010-12-07 @ 21:02:29
URL: http://hastfest.blogg.se/
Postat av: Matilda

Alltid! ;-)

2010-12-08 @ 00:44:31
URL: http://showjumper.blogg.se/
Postat av: Klara

Oj förlåt, det såg jag inte, trots att jag läser alla dina inlägg! Men själva modellen tillverkas upp till strl. 63, är det den bruna som inte finns att få så stor då? Tack så mycket :)

2010-12-08 @ 08:20:37
Postat av: Caroline

Klara:

Den modellen finns inte i 62, kolla själv på charles owens hemsida, däremot den i läder fins i 62 och uppåt:)

2010-12-08 @ 12:51:47
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/
Postat av: Klara

Så mystiskt, i och med att jag testade en i strl 63. :P Här finns den: http://cheval.shop.textalk.se/sv/hjalmar/ayr8-hjalm-charles-owen.html bara det att den bruna inte fanns där. Men aja, jag löser det. Tack så mycket ändå :)

2010-12-09 @ 08:59:59
Postat av: Johanna Torudd

sv: Okej :) konstigt att dt inte gick att komma in på den..

2010-12-09 @ 19:01:02
URL: http://www.johannatorudd.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0