Frågor

Hej caroline! tänkte höra med dig, jag tänkte beställa ett scapa schabrak från www.pferdebusiness.de  och tänkte bara höra om du handlat därifrån förut, vet du hur mycket de tar för frakt och ungefär hur lång tid det tog? :) Tack på förhand, Super bra blogg! :)
Svar: Tack så mycket:)
nej har aldrig  handlat  där, upp till 5 kg  kostar frakten 17 euro. Maila och fråga hur lång leveranstiden är.

kan du skriva hur man kan gå tillväga att muskla en äldre häst ? (20år) hon rids 4 grr i veckan cira.
Svar:Först och främst behöver du såklart  en bra foderstat med analys, räkna  själv eller använd  Hippocampus. Sedan måste hästen ha något att bygga av den får med andra ord inte vara för tunn.  En äldre häst behöver ofta lite  mer protein  och det kan  vara svårt att bygga upp muskler. Nu  vet  jag inte om det är någon speciell  del som det fattas muskler eller  bara allmänt. Magmuskler tränas  bäst i galopp om  hästen går i en ändamålsenlig form. Ryggmusklerna kan du  träna genom att klättra i backar och  rida cavaletti pch studs, även galoppera i en låg form. Att  träna galoppbyten ger också en viss styrketräning  för hästen. Tömkörning är även det  bra för då får  hästen jobba utan någon på ryggen.  Överhuvudtaget är  det bra om hästen jobbar i en lågform.

Hej! Jag ska köpa en GPA speed air evolution svart/svart till mig själv i födelsedagspresent och undrar om du snälla skulle kunna ge mig tips på sidor som säljer den billigare? :)
Jättetacksam isåfall!
Svar: Kolla på www.royalhorseoutlet.com

hur mycket skulle du kunna ta hem glengordon campari , dyon working collection och scapa skydden för ? ;d

Svar: Du får vänta tills webshopen är klar;)

Får man lov att tävla med dom? eller är loggan förstor?Dyon chapsen
Svar: Jag  har  inte mätt loggan men den är inte så stor så jag tror inte att  det är några problem

Hej, vilken bredd ska man ha på Flippan bettet? Ska man ha samma som på vanligt ledat bett, eller? Min häst har 12,5 cm på vanligt tredelat tränsbett.
Svar: Jag  tycker man ska  ha samma,  det har jag iallafall.

Hej! Vet du var man kan köpa John Whitaker/Charles Owen hjälmen billigast? (den med autografen i nacken)
Tacksam för svar!
Svar: se  mina tidigare svar på denna fråga

har du något smeknamn på orianda eller säger du alltid hela?
Svar: haha  jag säger faktiskt Orianda oftast eller Oriandis men ibland  kallar jag henne för  bubben då hon påminner så mycket om vår Bullterrier som vi kallar  för bubbis:)

Hej! Undrar ännu en gång vart kan man köpa det röda john whitaker schabraket (med vit passpoal) och luva? På Skara ridsport kan man ju inte beställa väl?
Svar:Vet inte exakt vilket  du menar, vad  är det för  material. Du kan beställa  från  Skara ring dom:)

Varför har man martingalplatta? Alltid undrat :)
Svar: Det  används  främst  till hästar som   biter sig fast i en vanlig martingal. Förhindrar även att  hästen fastnar med  benet vid  hoppning.  Sedan så blir det inte lika mycket trassel som med en vanlig, jag är en mästare att trassla till det vid tränsning  haha.


du som har koll på utrustning... vad finns det för olika typer av kombinationsbett/hackamore?
Rider just nu på ett ponnyhackamore på min storhäst (då hon haft väldigt mycket problem med munnen och blir tygelhalt i skritten om man stoppar in ett bett i munnen på henne, förmodligen "bara" smärtminne men ändå) men jag vill ändå ha lite mer reaktion bakåt när jag hoppar på henne. any tips?
Om du tror att hon klarar av att ha ett bett i munnen så har Myler och Nathe flera olika kombinationsbett, Mikmar har också men de passar troligtvis inte en häst som inte gillar bett. Jag skulle i första hand provat ett Franke Sloothaak hackamore  funkar inte det hade jag provat  ett  Nathe kombinationsbett då de har snällast mundel som din häst kanske accepterar. Hör med Teun van  riel  om dom har Franke Sloothaak hackamoret, här  finns annars  ett liknande:www.equiport.co.uk annars har även Sprenger  liknande hackamores.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Får man tävla med chaps?:)

2010-07-29 @ 16:40:26
Postat av: Mikaela

Hej =) Vet du vart man kan köpa JW schabraket med nationsflagga på? =) Bra blogg =D

2010-07-29 @ 17:39:49
Postat av: ebba hästblogg

sv: okej! :))

2010-07-29 @ 18:36:16
URL: http://brejjk.blogg.se/
Postat av: klara

okej, de va ju inte så farligt ! :) nu får webbshoppen bli klar :D

2010-07-29 @ 19:48:00
URL: http://klarrs.blogg.se/
Postat av: emma fors / forzi.blogg.se

vad har du för mål med din ridning ? :)

2010-07-29 @ 19:59:28
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

SVAR: Haha ja precis, det är irriterande när man kommer på en massa bra saker att svara i efterhand!... :P



Du har helt rätt! Han går aldrig i fusk-form (som man ser på bilder så kör han hellre på huvudet-i-taket-stilen... ;). Han är ju så himla stor och lång så man måste verkligen driva honom bakifrån och få honom lite kortare samt rama in honom och visa var gränserna går, hur han ska gå när han är duktig osv. Jag är inte tillräckligt stadig än för att få honom inom dessa ramarna och det är därför han inte kan slappna av till 100% med mig än, men jag har fått känna på det några få gånger och då är han helt underbar att sitta på! :)



Tack så jättemycket, det värmer verkligen att få höra sånt! :D

2010-07-29 @ 20:09:49
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: vickan

en häst jag red mycket åt en kompis brukade fastna i martingalen tydligen. eller det hade hänt 3 ggr. riktigt läskigt! den kan bli ganska stressad och hetsig ibland när man tex hoppar och kunde då börja slå med huvudet, både på lång och kort tygel, när man stod still eller bara inte jobbade den. då råkade han bita fast i martinagalen och fastnade och fick panik :(

2010-07-29 @ 21:18:19
Postat av: vickan

Franke Sloothaak hackamoret som du tipsar om här, fungerar det ungefär som ett ponnyhack? är det skarpt eller hur fungerar det? har funderat på att beställa ett men har varit osäker på hur långa skänklarna är osv. equality line har väl det?

2010-07-29 @ 21:23:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0