Frågor

Dags att svara på lite frågor igen:)

Hej en fråga bara..!
Det är så här att jag hamnar lite i stolsits så att jag har hälen och foten långt fram som ett upp och ner vänt L om du förstår..? jag är dock väldigt lång ca 172 cm och har en teori om att mina lår kan vara lite längre än mina vader xD kanske en orsak? Jag rider även många olika hästar och dem verkar inte bry sig om det, även om dem är så beroende annars på sitsen. man ska ju kunna dra en linje från huvudet till hälen och om man skulle dra den linjen på mig så skulle min fot vara längre fram. jag kan även tro att det har med att jag på något sätt när jag sitter ner att jag drar fram vaderna och foten och på så sätt hamnar i stolsits? min slutsats är att hästarna inte verkar störas av det men det ser hemskt fult ut (tkr jag) så jag skulle vara tacksam för svar, även om inlägget blev lite rörigt när du läste?
Svar: Jag tycker det verkar som att det oftast är lite längre personer som får detta problem, jag har tvärtom att ibland kan jag få skänklarna lite väl långt bak. Hursomhelst så när man hamnar i stolsits så hamnar man för långt bak i sadeln och tappar kontakten med hästens sidor vilket aldrig är bra och det blir svårt att jobba hästen på ett bra sätt och att följa hästen i språnget. Spontant skulle jag prova att korta stiglädrena rejält för då är det väldigt svårt att trampa ner hälen så mycket rid så halva passet och sedan läng dom och tänk hela tiden på hur du håller skänkeln samt din position i sadeln. Viktigt är även att du har en sadel som är anpassad för dina ben speciellt om du har långa överben. Har du en sadel som ger bra stöd och gör dig lite mer låst i sadeln borde du också få svårare att sitta fel.

Hej, kul blogg du har:) är lite nyfiken på din paddock vad är det för underlag, ska göra en snart så kollar på lite olika varianter... Tack
Svar: tack så mycket. Vi har grus i vår paddock först 0,8 och sedan 0,6 tror jag men vi ska lägga nytt underlag nu för vårat packar sig för lätt.

Hej:)

vet du vart man kan hitta jw schabraket som finns i grönt o rött (kanske ngn mer färg?) Och så är det en Sverige flagga på :) (schabraken är inte nya för iår) tack för svar!
Svar: Det finns på tex Skara hästsport och ridsportbutiken.net

Varför har du skydd på henne ute i hagen?
Svar: Därför att jag inte vill att hon ska få småsår och hon är alltid lindad på bakbenen därför att hon väldigt lätt får mugg.

kan inte du göra en kategori med övningar för både dressyr och hoppning som man kan rida?
Svar: Det finns väldigt många bloggar som har det, jag tycker det är roligt att göra min grej, tråkigt om alla har likadana bloggar så svaret är får se;)

hej :) vet du vart man kan få tag på De Niro Boot stövlarna :)? tror dom heter det.
Svar: Finns på ett flertal ställen tex www.tahorseware.se och www.equiport.co.uk

hejhej!
jag känner inge igen det bettet du har på den bilden, för det är inte flippanbettet va? kan du inte lägga upp bild och skriva lite om det någon dag? :) jag har lite bettproblem med min häst och behöver alla tips jag kan få ;)
Svar: Det är ett femdelat Mylerbett med tygelhakar, ska göra ett inlägg någon dag i veckan om bettet:)

Hej, bra blogg med intressant läsning, undrar vad du har för bett till din häst? Jag har en häst som är ganska het och kan bli stark men som ändå är känslig och jag vill inte ha ett för skarpt bett, men lite mer kontroll. :)
Svar: Tack, ett inlägg om detta kommer;)

Vad jobbar du med? Eller har du föräldrar som sponsrar? Hur har du råd med allt?! :)
Svar: Jag jobbar inte så mycket för tillfället jobbar bara extra inom det företaget där jag är delägare men jag har startat ett till företag precis, en ridsportaffär håller just nu på med designen av webbshopen. Eftersom hela min familj har ett gemensamt intresse dvs hästarna så behöver jag inte betala för hästarna själv, dock betalar jag all utrustning själv förutom sadlar. Inför mässor brukar jag få lite extra pengar att shoppa för, resten sparar jag ihop.

vad är det för märke på sadeln?

Svar: Det är en Prestige sadel jag har, modellen heter Arezzo D

Kommentarer
Postat av: Anonym

kommer du att sälja/säljer du equipe schabrak?:)

2010-07-03 @ 17:16:08
Postat av: agnes

hej! jag undrar vad det är för speciellt med flippan bett? är dom skarpa, eller varför och när använder man dom?

och om ja behöver driva en pigg häst innan hindrena kan ja använda sporrar då eller stressar ja bara hästen då eftersom den e pigg men behövs driva annars stoppar den? :p

2010-07-04 @ 20:31:29
URL: http://aagneshansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0