Rymlingar

Idag har det regnat hela dagen så det blir ingen ridning idag. Igår var en mindre rolig dag. På eftermiddan så flög en helikopter väldigt lågt över här och cirklade över hagarna, gissa om hästarna blev rädda?Det är inte första gången utan detta händer kanske 2 ggr per år, vet inte vad dom sysslar med men antar att dom kollar ledningarna eller något?
Efter en stund så tänkte vi att vi skulle gå ut, trodde inte direkt att någon skulle ha sprungit ut för det gör dom aldrig. Jag kände paniken stiga när jag gck ner i hingstarnas hage och inga hästar syntes till. Jag gick sedan in i skogen men det var helt tyst. Sedan såg jag att min syster hade ringt, har ingen mottagning hemma men så till slut fick jag tag i henne. Hon hade hittat dom i skogen och gått hem med dom. Det var tur att dom kom när hon ropade.
Verkligen otäckt när hästar kommer lösa, det händer dock väldigt sällan men värsta gången måste ändå varit när vi satte Orianda på bete på andra sidan vägen. Hon trivdes inte först gick bara längs staketet och var orolig men sedan verkade hon bli lugn tills på kvällen när pappa skulle åka och titta till dom hon måste ha känt igen bilens ljud V8 motorn för fem minuter senare hör mamma ett jäkla liv då kommer Orianda galopperandes upp för backen. Hon hade hoppat över staketet och sprungit längs motorvägen sedan korsat den och sprungit hem. På bete med kompisarna? nej fy hemma ska det vara i box på natten haha.


Kommentarer
Postat av: Amanda

jobbigt när hästar rymmer för vissa kan vara helt omöjliga att få tag i!:P

2010-03-27 @ 17:44:30
URL: http://amandaspetterssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0