Frågor

olivia om Nyss hemkommen:
åååh vad roligt för dig! :D ska bli kul med lite nya hästbilder sen ;)
har funderat på en sak som jag måste fråga! på alla bilder tycker jag orianda ser så vit ut, inga fläckar eller något. tvättar du henne varje dag eller hur lyckas du hålla en vit häst så ren? ;)
Svar: För det första får hon aldrig fläckar i boxen, extremt renlig av sig där, inte ens täcket får fläckar eller ens spån i svansen. Ute däremot så älskar hon att rulla sig. Däremot har vi en stor yta i hagen som är grusad så hästarna slipper stå i lera. Det som är svårast att hålla rent är svansen som jag får tvätta nästan varje vecka, manen är inte alltid kritvit heller. Men om man väntar med att borsta tills leran är torr så blir det oftast rent. På gräsfläckar eller andra fläckar som inte går att borsta bort brukar jag använda Veredus skimmelschampo, ett torrschampo, det fungerar ganska bra:)
Manen och svansen kan ibland bli lite gulaktiga ibland av lera som syns lite här, dock har hon inte kritvit man eller svans hon har fortfarande en del grått kvar



LInnea om Nosgrimmor:
vart beställer man den där specialnosgrmman?! skitsnygg!,
aachenär snyggast, men ja tycker de flesta hästar gillar remont bäst:)
Svar: den går inte att köpa lös tyvärr utan man måste köpa hela tränset, märket är SilverCrown finns dock inte i Sverige men jag säljer märket om du skulle vara intresserad.

Moa om Fullcheek:
Du råkar inte veta vart i Sverige man kan få tag på ett Nathe fullcheek?
Har googlat som en galning men kommer bara hit och buke haha, vilket iof. är trevligt men inte så användbart när man vill köpa ett bett!
Och jag behöver tom. ett, inte bara för det är snyggt (vilket jag håller med om att det är :) )
Svar: Vet ingen affär som har det hemma men alla affärer som säljer Nathe kan ta hem det som tex Skara hästsport

Anonym om Gillar ni de "nya" swarovskipannbanden med...:
skitsnyggt ju! :D vart kan man köpa dem?
Svar: Skara hästsport

Hannah om Gillar ni de "nya" swarovskipannbanden med...:
jag tycker dom är jättefina! Vet du om dom finns hos Charlies? :) Vet att dom finns hos Skaras men dom skulle väl inte till Globen?
Svar: Charlies borde ha dom, maila och fråga:) Skara brukar alltid vara på Globen så de borde åka dit även detta året, men ring och fråga annars.

siri om Gillar ni de "nya" swarovskipannbanden med...:
Hej! Vet du hurdana Herve Godignons tränsstorlekar är? Funderar på att köpa ett till mitt sto som av vissa träns har cob, av andra full. Det är alltid lika svårt med henne då jag ska köpa träns... :)
Svar: Jag har haft ett HG horse In träns det var rätt stort i storleken men Jump In tränsen tycker jag ser mindre ut så kan hända att det varierar mellan kollektioner, vad tycker ni som har HG träns hur är de i storleken?
Detta HG träns var stort i storleken



Charlotte om Schabrak:
det gråa society of riding var jättesnyggt! säljer du det?
Svar: Nej tyvärr inte men det är från Equest.


emma om Vilket är snyggast?:
vet du någon svensk hemsida som forfarande säljer röda tretorn i standard modell? :)
Svar: Kolla här www.royalhastsport.se

Karin om Frågor:
Jag behöver hjälp med att "översätta" täckes strl hos Hv Polo till vanliga täcke strl, då jag inte förstår dom.
Svar: 205=155 sedan är det inte så svårt att räkna ut resten;)

Emma om Frågor:
Vet du vart man kan köpa anna scarpati set biligt? :D
Svar: Innrider har rätt bra priser annars är det svårt att fynda AS prylar, på mässor är det ibland lite bättre priser.

Kommentarer
Postat av: Emily

Måste säga att jag blir ganska avis på att du har en skimmel som kan hålla sig hyffsat ren själv haha! Min gör ALLT för att bli skitig känns det som, han ligger alltid i skit i boxen, gärna i ansiktet :P Och svansen bajsar han på och ja, han är helt omöjlig haha ^^

2010-11-13 @ 16:43:58
URL: http://memily.blogg.se/
Postat av: Moa

Tack så jättemycket!

2010-11-13 @ 21:27:54
Postat av: Stella

vad kostar SilverCrown tränset? :) hittade inte tränset på internet.

2010-11-14 @ 11:42:01
URL: http://dufina.se
Postat av: Therese

Tar du hem SilverCrown tränset om det finns nån som är intresserad? Och hur mycket kostar det isf?

2010-11-15 @ 20:52:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0