Frågor

Maria om På lördag:
Hejsan! Behöver din hjälp! Vet du var man kan hitta Schockemöhle Kelly ridbyxorna på nätet? Har bara sett dem i en butik för ett tag sedan, har letat men inte hittat, men di brukar ju ha bra kol :) Jättefina vita ridbyxor var det, med snygga detaljer. Jättetacksam för din hjälp.
Svar: Har bara sett dom på divoza.com men där fanns inga vita:(

Emelie om Snyggaste HV Polo schabraken:
Tror du man får tävla med det bruna, med tanke på loggan?
Svar: vet inte riktigt, det är ju flera loggor och inte en så det borde vara tillåtet...alltså loggorna var för sig är inte för stora hmm..

Anonym om Läderputs:
Smörjer du in sadeln efter varje gång du ridit eller hur gör du? :)
Svar: Ja det brukar jag göra iallafall det första året när sadeln är ny då det är enligt rekommendationerna men sedan gör jag det bara några gånger i månaden.

Maria om Läderputs:
Hej!
Jag har en likadan sadel som din (visst är de sjukt snygga och sköna??) och tänkte höra var du fick tag på Prestiges läderprodukter? Inte de lättaste att hitta...
Svar: Ja det är en väldigt fin sadel, tyvärr passar den inte hästen längre så jag ska sälja den:( Jag brukar köpa det på Svensk ridsport i Kungsbacka, annars finns det på calevo.com också

olivia om På lördag:
såg att du skrev att skara hästsport hade rea i helgen, vart hittade du det? :)
Svar: Det var en stor annons i Ridsport om det:)

Helena om På lördag:
Fin bild på er! Vad ger du din häst för foder? Ger du färdigfoder eller spannmål o mineraler? Hon är väldigt välmusklad o fin i kroppen :)
Svar: tack:) Jag ger nästan enbart grovfoder då Orianda är väldigt lättfödd så hon behöver inte kraftfoder. Jag ger henne 12 kg hö, hade gärna gett mer men då hade hon blivit lite för rund. Vårt hö är tyvärr nästan alltid lågt i protein så därför brukar jag få ge henne ca 500 gram sojamjöl och ½ kg krafft 125+ selen och vitaminer. Jag räknar alltid ut foderstat i Hippocampus och räknar även själv så att jag ser att det stämmer. Sedan har hon en banan saltsten i boxen, funkar inte med vanlig saltsten den rör hon knappt, men banan älskar hon så då kan hon inte motstå haha.

Hannah om Snyggaste HV Polo schabraken:
Vet någon sida i sverige som har det Röda? :)
Svar: nej tyvärr inte, svensk ridsport har HV polo så dom kanske kan ta hem det.

olivia om Snyggaste HV Polo schabraken:
det bruna var ju skitsnyggt! :) kommer du ta hem sådana? :)
Svar: nej tyvärr inte...

Emma Fredin om Nästa vecka:
Gud jag är deff intresserad av ett dressyr schabrak. Hur mkt ska som kosta, finns det så att man kan köpa matchande benlindor också :)?
Svar: nej har inga matchande lindor. De kommer kosta 450 kr.

sara om Snyggaste HV Polo schabraken:
hej, kommer du att ta hem några av dom där schabraken och sälja? eller vet du någon annan svensk återförsäljare? :) mamma stenvägrar mig att beställa från annat än sverge, & tyvär är jag ju under 18.. :p
Svar: nej tyvärr inte men ridsportbutiken.net har HV Polo hör av dig till dom och fråga om dom kan ta hem dom åt dig:)

Josefine om Min röntgenbild på skadan inte så intressa...:
Asså va var det som hände? :S Kan inte hitta det!
Svar: Gick omkull med hästen och fick henne över mig så det slutade med en bäckenfraktur och uppskrapad rygg, hästen klarade sig dock undan lindrigt med bara en uppskrapad, blödande mule.
Här står det om det

Lina om Pannband:
Hej, åååhhh vad fint spektra pannbandet är! Var har du köpt det??? VILL OXÅ HA =)
Mvh Katha!
Svar: tack, köpte det på Skara hästsport

Sofia om Inspiration:
Rider du alltid med luva eller bara speciella tillfällen? Vet att vissa hästar kan vara lite allmänt känsliga utan luva... Fint det gråa schabarket är :)
Svar: Tack, jag rider nästan bara med luva på tävling men ibland gör jag det hemma någon gång om jag ska fota eller bara känner för det;)

Karin om Inspiration:
Nu när du inte kan rida, och inläggen kanske inte blir så roliga. Kan du inte göra typ min Utrustning, visa med bra bilder i ett inlägg var, din benskyddm schabrak, träns nosgrimmor, helt enkelt all din utrustning. Med motivering till vad du tycker ?
Svar: Jag har gjort liknande inlägg tidigare men visst jag kan göra det igen med nya bilder:)

jennie Trust Equestrian:
hej
ja undrar bara va du köpte de bettet någonstans?har letat efter ett sådant ett tag!!
Svar: Jag köpte mitt på Svensk ridsport i Kungsbacka även tex Schockemöhle säljer Trust
Annan variant av ett bett från Trust:


amanda om Pannband:
hej, vart har du köpt din martingal/förbygel som du hade på biderna ovan? :) kram!
Svar: Det är en CWD förbygel köpte den från Toprider

Alma om Frågor:
Okej provar igen :) Var hittar man hv polos läderskydd (senskydd och bakskydd) med loggan på? Nya men det spelar ingen roll om det är svensk sida eller inte.. :)'
Svar: De finns på ebay.de för ca 1 500 kr även här: www.pur-reitsport.de



jennie  om Frågor:
Hej!
Tack för en superblogg till att börja med, sen undrar jag om du kan hjälpa mig med en sak...
Jag letar efter ett gummi/gummiklätt bett, 2 eller 3 delat med fasta D ringar. Hittar inget, hittar bara eggbett i gummi... Du är ju lite bättre på att leta och har säkert bättre koll :P
Svar: tack så mycket. Kolla på ebay.de har sett att det finns där:)

Anonym om Frågor:
Vet du vars man kan få tag på de ljusrosa Pessoa-schabraket med stort P på?
Svar: Vet att jag sett dom någonstans men kan inte minnas var...sorry

Kommentarer
Postat av: Alma

Tack :D

2010-11-02 @ 12:18:43
Postat av: Sandra

Vart kan man hitta scapas vinterkollektion? :D

2010-11-04 @ 16:29:15
URL: http://guccigirlonline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0