Ja se det snöar..

Undra varför snön alltid ska komma som en surprise, gärna på natten så att man inte vet något och så får man en chock när man går upp på morgonen och tittar ut genom fönstret..trevligt värre.
Jag skulle inte bry mig om snö så mycket om det inte vore för att man har hästar, allt blir så mycket omständigare. Snösulor och broddar plus att jag har en häst som är rädd för snö...oavsett hur mycket jag hatar när snön kommer så vet jag att hon avskyr den mer haha.
Det absolut värsta är när det blir plusgrader och ramlar ner snö från taken eller om det droppar från taken, det går inte att ha henne på stallgången knappt och ibland går det knappt inte att rida i paddocken, har hur mycket konstiga historier som helst av saker som hon har hittat på, minns någon av de första gånger jag red henne i snö, hon ville inte gå och sedan när hon gick så hoppade hon fram haha för hon fatta ingenting med det här med snö, kan man gå i det? En gång när jag red i paddocken och det blev mörkt när jag skulle gå ut så vägrade hon gå ut från paddocken till slut fick jag gå av och leda ut henne. Sedan förstås får vi inte glömma förra årets händelse när det ramlade ner snö från garagetaket precis när jag hade suttit upp på stallplan hon kastade sig iväg i full galopp rakt mot trästaketet för att sedan sätta ner hovarna rakt i det, få panik och sedan stegra sig och fortsätta iväg mot paddocken, när jag fick stopp på henne så skakade hon av rädsla. Hon blir rätt ofta blockerad av sin rädsla och ibland har mamma fått ringa hem mig för att jag ska ta ut henne då hon bara står i boxen och skakar på huvudet, hon vågar inte gå ut från stallet, men ut måste hon ju.  Nej det skulle vara superskönt att bo i ett varmt land med Orianda:)

Kommentarer
Postat av: Lina - Mitt liv med hästarna

ojdå, har nite hört någon häst som är rädd för snö innan! tur hon har ridhus att vara i nu hos matilda. :) hur går det med kryckorna nu i halkan?

2010-11-09 @ 12:45:07
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html
Postat av: Jessica

Hihi Orianda och snö är inte en bra kombination. Skenet bedrar, på denna bilden ser det ut som att hon njuter av snön;)

2010-11-09 @ 12:58:24
Postat av: Rebecka

men vad hemskt att hon är så rädd :(



Snö när man har hästar är inte ett dugg kul...

2010-11-09 @ 13:08:40
URL: http://rebeckawersten.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad jobbigt, men gulligt det där att hon hoppade fram! ^^

2010-11-09 @ 13:11:03
Postat av: Lina - Mitt liv med hästarna

SV: Okej, ja det är klart! Hoppas det går bra med dem och att snön försvinner snart.

2010-11-09 @ 14:19:12
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html
Postat av: amanda

haha, såg när matilda red henne förra veckan, och då ser hon ju inte ut som en jätte häst som när du rider henne ;)

2010-11-09 @ 21:32:38
URL: http://amandaelinaernklev.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0