Jobbigt

Börjar känna mig frustrerad..det är lättare sagt än gjort att försöka tillgodose Oriandas motionsbehov. Nu har hon ridits som mest varannan dag, blev riden igår av syrran men nu är hon bortrest och jag vet inte när hon kommer bli riden nästa gång, någon gång nästa vecka blir det, hon har så mycket överskottsenergi nu Jessica tyckte det var som att rida en pansarvagn eller godståg kanske bara går och går, stanna vad är det?? haha..suck detta är inte kul. Aja i november ska hon iallafall iväg till Matilda i några månader då kommer hon få utlopp för sin energi.



Kommentarer
Postat av: Lina - Vinn Kingslandmössa ifrån Hippoteket!

skulle inte matilda ha henne?

min är helt överenergisk med, även om hon går 6 dagar i veckan är hon helt crazy i hagen och bara skenar omkring..

2010-10-15 @ 21:19:19
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html
Postat av: Lina - Vinn Kingslandmössa ifrån Hippoteket!

SV: alltså vi tar ju inte "rensade" storlekar eller hur man säger, utan tar i en grop där det är blandat mellan 0-0,8. jag tycker det är viktigt att det inte blir för tungt liksom, att de inte sjunker för mycket, men att det inte blir stumt. men som jag skrev en annan gång, hellre för hårt än för mjukt!



låter inte bra att det svullnat. :( har du rört dig ovanligt mycket nu? funkar det med rullstolen?

2010-10-15 @ 21:22:12
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html
Postat av: Lina - Vinn Kingslandmössa ifrån Hippoteket!

SV: oj förlåt för jag var så slarvig att jag missade det! är ofta stressad när jag läser, eftersom jag pluggar om dagarna och gör massa annat under tiden med. :P;) blir nog toppen

2010-10-15 @ 21:23:17
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html
Postat av: jessica andersson

sv. usch ja man börjar undra när folk ska bli lite mer ärligare.. När vi köpte Gazpacho så hade han aldrig varit skadad och fd. ägaren hade haft han sen han var 1,5 år. Men vi fick kontakt med ett djursjukhuset i hässleholm(tror jag) & då fick vi journaler på 6-7 sidor om hans rygg, kissing spines alltså & att han aldrig blivit friskförklarad.. :/

2010-10-16 @ 11:50:25
URL: http://jessiejump.blogg.se/
Postat av: jessica andersson

sv. ja, jag tränar 130 banor & tävlar 110 med han utan problem & utövar msv rörelser i dressyren. Vi fick reda på det efter att vi startat upp han igen & då sa vår veterinär att om han hade haft tendens att få tbx sina ryggproblem så hade dem kommit upp när vi ridit igång han så snabbt som vi ändå gjorde. (Mycket klättring & kondis i början) Han blir öm i ryggen såfort länden blir kall men det är bara att vara extra försiktiga & även alltid rida han i korrekt form så han bär upp sig på rätt sätt & bygger rätt muskler, + att ha en sadel som verkligen passar. Men ändå väldigt tråkigt med att veta hur ont han haft & risken finns att han får upp skadadan igen.. :(

2010-10-16 @ 12:25:04
URL: http://jessiejump.blogg.se/
Postat av: nea

sv; haha okej :)

2010-10-16 @ 12:42:40
URL: http://neakarlssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0