Besvärligt

Fick den här kommentaren från en läsare
Pernilla om Nu har jag spånat och fixat iordning lastb...:
hej! Du verkar ha erfarenhet av det här med att handla via nätet från utlandet. Jag har precis köpt ett träns och tyglar från cheval-shop.com
De var väldigt snabba med paketet, men när jag packar upp ser jag att nedre nosremmen saknas, och dessutom är tränset väldigt dammigt. Det är ju inte så kul. jag har mailat dem nu tre gånger utan svar. Du kanske har ngt tips? Ska jag vända mig till paypal istället?
mvh Pernilla


Först och främst jättetråkigt att du fått en felaktig vara:(
Sedan måste jag undra lite om den affären är lite strulig i allmänhet för det var precis där jag köpte mina Soft up stigläder och fick 3 stigläder?! varav 2 var nya och det 3:e begagnat. Jag brydde mig inte om att fråga varför jag fick med ett begagnat eftersom jag ändå fått det jag betalt för men ändå man kan ju börja undra. jag har även hört andra som har försökt få tag i dom men inte fått något svar. Direkt där tycker jag att det är varning för en seriös butik svarar vid ev frågor. MEN tyvärr är det många franska/tyska affärer som har svårt att uttrycka sig i tal och skrift i engelska. De talar generellt inte lika bra engelska som vi gör här i Sverige. Detta kan spela in till varför du inte fått svar på dina mail. Jag tycker att du ska prova att ringa.
Nu vet jag inte hur lång tid du gett dom att svara på mailen men har det gått 3 veckor tycker jag att du ska kontakta Paypal. Du kan välja vilket ärende tex item not recieved eller item not as described och förklara situationen. Tror absolut att de kommer vara samarbetsvilliga när Paypal kontaktar dom i sin tur;)
Jag har själv fått väldigt bra hjälp av Paypal då jag blivit lurad har jag fått pengarna tillbaks tack vara Paypal.


Kommentarer
Postat av: LINA

Paypal är toppen. Dock otäckt att prata engelska! :P Försökte få igång hippotekets kortbetalning via paypal men var massa strul så jag gav upp

2011-02-04 @ 10:47:46
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Anonym

LÄS DIN MAIL :D

2011-02-04 @ 17:08:28
Postat av: Linn

Vet du vart man kan få tag på den vita Gpa Speed Air hjälmen? :) Finns det någon svensk sida?



Mvh Linn

2011-02-05 @ 13:36:34
URL: http://ztreliin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0