Freejumpsystem stigläder

har fått flera frågor ang stiglädrena som jag tänkte besvara

Anonym om Hopp & dressyr:
Hej! Vet du någon svensk onlineshop som säljer fina lädergrimmor?
Ebba  ([email protected]) om Sänkt pris!:
hej , finns det ingen luva till gg schabraket?
är gg schabraket stort eller litet i storleken? :D
Sandra  ([email protected]) om Scapa angel blue:
Super snyggt schabrak :-) Tyvärr är det ju storlek full men det ser inte så stort ut.? Undra om det skulle passa till min ponny, han är en mycket liten D-ponny.? (142cm i mankhöjd)
Mvh Sandra
Helena  ([email protected]) om Blandat nytt för 2011:
Kommer du sälja dessa? :) När öppnar din webshop är taggad som tusan! :D
Anonym om Kingsland vår/sommar 2011:
vart hitta du bilderna, om man vill se övriga kollektionen ? :)
Therése om Eskadron vår/sommar 2011:
Hej Caroline!
Jag har en brådskande fråga, vet du var man kan hitta John Whitaker Millennium kavajen i svart? På hippoteket är strl. slut.
martina om Bättre bilder på sadeln:
vad ska du ha för schabraket och luvan?:) Snygg sadel!
Tilde Åhlin  ([email protected]) om Bättre bilder på sadeln:
Såå snygg! Vad ska du ha för stigläder istället? Funkar SoftUp med vilka stigläder som helst? :)
scapa intresserad.  ([email protected]) om Pistage/lime:
hej, vet du vad man kan köpa scapa schabrak någon stans? någon webbsida elr ngt. :D
hälst det gröna! :D
Anonym om Känns som att våren är här, men jag ska in...:
Hur hög är orianda i manken ? :)
Anonym om Finn fem fel:
Hej har funderat på att skaffa sånna stigläder till mina stygbyglar men vad är det egentligen som är så bra med dom? Är det lättare att "hänga" upp dom på sadeln? För med vanliga stigläder åker mina stigbyglar ned om man inte snurrar fast dom med stiglädret :) din blogg är grym btw! :D
filippa om My new saddle:):
var kan man köpa animo luvor och hur mycket kostar dom i svenska kr?
var köper jag billigast en CWD förbygel i sverige?
var köper jag billigast en Animo kavaj i sverige?
Loppz om Scapa angel blue:
Kan man ha sådana stigläder till "vanliga stigbyglar" ?
annie om Sadelutprovning igen:
Hej, tänkte höra med dig, eftersom att du handlar mycket på utländska webshoppar om du vet vad jag ska göra. För två månader sedan beställde jag ett par benskydd från cavallini reitsport och jag har fortfarande inte fått de. Det hela började lite problematiskt med att de inte kunde se varan jag hade beställt så jag skickade all info igen. Sedan dess har de inte hört av sig och svarar varken i telefon eller mail. Vet inte riktigt vad jag ska göra nu... hoppas att du har något tips :)
Sandra om Scapa angel blue:
Du kommer möjligtvis inte sälja JIN stigbyglar eller? :)
malin  ([email protected]) om Hur snyggt?:
hej! jag undrar om du kommer sälja pessoa schabrak i din webbshop? :)
Sofia om Lami-cell Mirage:
Lamicell schabrak är ju bara så snygga! Kommer du sälja deras RG? Det har jag spanat på föör länge nu haha
felicia om Frågor:
Kan du inte göra en lista med länkar till bra webbutiker? :) hade vart jätteroligt !
Bra blogg! :)
Tilde Åhlin  om Bättre bilder på sadeln:
Såå snygg! Vad ska du ha för stigläder istället? Funkar SoftUp med vilka stigläder som helst? :)
Svar: Tack så mycket. Jag ska köpa Bruno Delgrange stigläder istället. Ja Soft up stigbyglarna funkar med vilka stigläder som helst jag har ridit med mina Prestige stigläder innan.
Anonym om Finn fem fel:
Hej har funderat på att skaffa sånna stigläder till mina stygbyglar men vad är det egentligen som är så bra med dom? Är det lättare att "hänga" upp dom på sadeln? För med vanliga stigläder åker mina stigbyglar ned om man inte snurrar fast dom med stiglädret :) din blogg är grym btw! :D
Svar: Nej de är inte lättare att hänga upp, nu gör jag aldrig det för jag är för rädd om sadeln snarare tvärtom är det svårare att hänga upp dom. Stiglädrena ska göra att stigbygeln är lättare att få tag i om du skulle tappa den och  Freejump stigläder förbättrar ytterligare komforten i Soft Up och X up Stigbyglar. Lädret är platt på anläggningsytan till hästen, vilket gör att du som ryttare inte känner av lädret lika mycket.
Loppz om Scapa angel blue:
Kan man ha sådana stigläder till "vanliga stigbyglar" ?
Svar: Tyvärr kan man inte det då vanliga stigbyglar saknar att det går att trä på stigläder utan du måste trä igenom stiglädret. Svårt att förklara men du behöver aldrig ta av stiglädren för att ta av och på Soft up stigbyglarna vilket du måste göra med tex Sprenger stigbyglar. Det går alltså inte att öppna dessa stigläder utan de träs på och de går bara att trä på Freejumpsystems stigbyglar. Hoppas min förklaring går att förstå.




Kommentarer
Postat av: A

Kommer du sälja Scapa schabrak i din web-shop? :)

2011-02-10 @ 22:58:39
Postat av: Emma Elfstrand - hästblogg

ja precis det brukar jag med göra, och om jag får konstruktiv kritik tar jag alltid åt mig, för sånt är ju bara bra :) får nästan aldrig negativa kommentarer heller så det är väldigt skönt.

2011-02-11 @ 07:02:17
URL: http://catago.blogg.se/
Postat av: Loppz

Tack för svar, förstår precis :)

2011-02-11 @ 07:48:34
Postat av: emma

jag tänkte köpa en sådan förbygel du har och har en rätt så kraaftig d-ponny tror du den kan ha full? Mvh emma

2011-02-11 @ 08:54:49
Postat av: Pernilla

Hej! Tänkte bara meddela att cheval-shop skickat en nosrem, men med silverspänne och inte mässing som resten av tränset. De hade tydlingen som hör till det tränset. Dåligt. Ja det var första och sista gången jag beställde där...

Pernilla

2011-02-11 @ 10:28:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0