Frågor



Rebecca om Scapa Sports & Lami-cell:
Passar det vita Scapat en 16" tums sadel/ponny? :)
kramar
Svar: Beror väl lite på hur stor ponnyn är tycker jag. Det är normalstort i storleken iallafall. Någon läsare som har Scapa schabrak och 16 sadel?

Sofia om HG västen:
btw vet du möjligtvis vart det här täcket kommer ifrån? letat efter ett, eller ett liknande, men kan inte hitta :(
http://3.bp.blogspot.com/_KQpJxAFTrjY/S4GO4TI2E6I/AAAAAAAAAhc/Wy2SNfgZrbU/s1600-h/helge2.jpg
Svar: Täcket heter Capriole kolla här www.shhi.se


maja om Equiline:
hej
vet du vaar kan man köpa det rosa??? :)
Svar: Här tex www.selleriasem.it


Anonym om Hoppas inte:
hej!
jag undrar vart man kan hitta en cwd förbygel till bra pris? ska till gbg horse show så det får gärna finnas där!
Svar: Ingen monter på Gbg horse show lär ha CWD till bra pris här är det dock bra pris www.westcheval.fr

Anonym om Kan ni gissa?:
Den gröna! sjukt snyggt den bruna med vågorna. den där flata som det står rg på var grymt snyggt! kmr du sälja sådanna? ;)
Svar: På beställning kan jag ta hem vilket RG som helst.

Sara om Frågor:
Hej! Vill verkligen säga att du har en väldigt bra blogg:) Jo, jag har funderingar på att beställa en equipe sadelgjord från cheval-shop i frankrike. Men på deras hemsida kan man inte välja storlekar. Kanske att de frågar vilken storlek man vill ha efter man har gjort beställningen. Har du beställt något liknande där någon gång? Har mailat dom men får inget svar. Mycket tacksam för svar!
Mvh Sara
Svar: Tack så mycket:) När jag beställde därifrån så kunde man välja storlek. Finns det ingen ruta där du kan fylla i storleken? Alltså innan du bekräftar köpet?

Karin om Frågor:
Precis ovanpå ryggen, precis under där schabraket slutar har hon skavet. våfflat och equline octagon har jag provat, lamicell mirage tror jag det är har jag också provat
Svar: Tror inte det hjäper vilket schabrak du än har då, mitt tips är att lägga en fårskinnspad närmast hästen, du kan ha schabraket ovanpå fårskinnspaden istället.

Isa om Katterna älskar att ligga inne vid element...:
Håller på att spara för fullt till min kommande sadel, och såg på den italienska equipesidan att sadlarna utseende skiljer lite på de jag sett i verkligheten.
Från selleriaequipe.it finns den "nya loggan" bak på sadeln, vilket ingen av dem jag känner som har equipesadlar har på sin, de är dock 1-4 år gamla. På equipes hemsida (susannes) visas sadlarna på bild utan "loggan" där bak.
Häromveckan såg jag sadlarna i equipes monter och de var även då utan, men kan tänka mig att de inte kan byta ut visningsexemplaren så fort någon detalj ändrats.
Jag undrar helt enkelt ifall du vet om det är gamla bilder på den svenska sidan och man får med "loggan" där bak ifall man beställer en nu.
Hoppas du kan svara på detta.
PS: Din blogg är grym!!!!!'
Svar: Tack så mycket. Ring till Equipe och fråga, jag vet faktiskt inte säkert men jag skulle tro att det är så som du säger.

Amanda om Hopp & dressyr:
Hejsan!
Vet du om man får ha framskydd på bakbenen när man tävlar? (ponny)
Svar: Nu tävlar inte jag ponny men det tror jag inte att man får.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Åh tack för att du svarade :D älskar dej haha! letat såå länge efter det där täcket! vet att jag googlade mig fram till det för ett tag sen, men sen glömde jag helt bort vart jag såg det :(

2011-01-25 @ 21:44:27
Postat av: Nadja Eriksson

All utrustning ska sitta bra utan att kunna göra illa hästen/ponnyn vid tävling, så det låter lite orimligt att tävla med frambenskydd på bakbenen. Dock finns det ju bakskydd som är utformade som framskydd, men till bakbenen. Men de är inte vanliga, och det är väldigt ansträngande för hästen att bära dem.

2011-01-25 @ 22:12:15
URL: http://nadjaeriksson.bloggplatsen.se
Postat av: Lina S

SV: Ja det är nog 3 veckor sedan nu! Verkar vara något med leveransen från utlandet. Hon har ju betalat för alla schabrak hon beställt hem också.. Men man börjar ju undra. Jag har inte betalat något ännu, men varför ska det dröja så? Vanligtvis tog leveransen en vecka och det går ju ofta snabbt utomlands ifrån. Så tråkigt om det inte blir något. :( Då kommer säkert dina hunnit ta slut med. Har inte råd med två

2011-01-25 @ 23:18:58
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Natha

Hejsan! Jag har kollar runt men inte riktigt hittat något liknande svar tidigare. Jag undrar om du vet något ställe som säljer flippanbettet med stång till ett bra pris?

Tacksam för svar!

2011-01-26 @ 08:27:07
Postat av: Klara

Jag vet inte vilken storlek det är på sadeln (följer med när vi hyr hästen), men här är i alla fall den modellen av scapa på en lite grövre ponny, 145cm i mankhöjd. Hoppas det kan vara till lite nytta för den som undrade! :) http://www.facebook.com/photo.php?pid=31400294&l=99a64b8d68&id=1559443515

2011-01-26 @ 08:39:13
Postat av: din skratt guide

Hejsan, gillar du att skratt ? Jo men självklart, vem gör inte de ju. Kolla in min blogg & skratta lite om mina skämt är din humor :)

2011-01-26 @ 11:10:34
URL: http://skrattfeber.blogg.se/
Postat av: Nelly

Hur smörjer du dina cwd-skydd? För mina blir mörka på insidan.

2011-01-26 @ 12:41:12
URL: http://hoppbrudar.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag har 16 sadel och scapat passar min rätt bra, liite stort bara nedåt men passar hyfsat, jag har en prestige joy jumper (:

2011-01-26 @ 15:15:02
URL: http://ponniiebloggen.blogg.se/
Postat av: Lina S

Har 16,5 och använder samma schabrak som till 17" sadeln. :)

2011-01-26 @ 17:57:34
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Maria o Pearl - Jumping For Life

Kommer du att ta in GG schabrak i webshopen? :)

2011-01-26 @ 21:57:25
URL: http://jumpingforlife.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag ahr ett Scapa dressyr schabrak på en 16,5" dressyrsadel. Min ponny är väldigt kort i ryggen, men det funkar bra ändå :)

2011-01-27 @ 09:59:32
Postat av: Anonym

2011-01-27 @ 21:30:30
Postat av: Matilda

Du som har koll på bett! Jag undrar om du vet någon utställare på gbg hs som säljer bett!

2011-01-27 @ 21:32:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0