Frågor


minette  om Precis ridit i snöstorm, härligt...:
Hej! Vet att du inte svarar på frågor lika ofta men hoppas att min kanske kan komma med i något inlägg rel snart :)
Jo, jag har länge läänge varit mindre förtjust i luvor, men nu har jag börjat ändra mig och faktiskt köpt min första. Men hur sätter man den egentligen?
Är ju en så dum fråga så man knappt vågar fråga någon men för någon som alltid ridit utan är det inte så självklart :P
Fattar ju den uppenbara, fläta i pannan, luva på under tränset. Men min verkar inte riktigt sitta på ordentligt så enkelt, ska jag använda snörena och isåfall hur? Har en g stor häst och har bara provat den på honom, antar att det kan vara så enkelt att den är för liten för honom men jag som inte är luv-van är ju inte så bra på att fatta det...
Svar: Svårt att svara på när jag inte vet hur den sitter men att den inte sitter kvar bra kan också bero på att den är för stor, men då du säger att hästen är stor så borde det inte vara det. Jag har vissa luvor som är något små men de sitter kvar ändå. Jag använder aldrig luvor med snören, det ska inte behövas. Det kanske är så helt enkelt att just den modellen inte sitter så bra?Prova en luva som går lite längre bak tex Equilines då får luvan en större anläggningsyta. Sedan så sitter många billigare luvor lite sämre tycker jag, luvor som tex RG Italy är gjorda i egyptisk bomull och formar sig bättre efter hästen, inte lika stela. En luva ska sitta bra även utan träns och det ska inte gå att skaka av sig den. Tränset gör ju egentligen bara att luvan sitter fast så att säga, att det inte går att skaka av den.
Denna luvan går tillexempel mycket längre bak



maja om Dagens outfit JW byxor, Cavallo stövlar, J...:
Hej!
Är JW ridbyxorna "normala" i storlekarna? :) :)
Svar: Jag tycker det men de är rätt höga i midjan.

Anna  om BD schabraket:
Verkligen fint schabrak, vill också köpa ett :) Hur mycket kostade det?
Svar: Tack, det kostade 600 eller 700 kr minns inte exakt:p

johanna   om Different stuff:
vart kan man få tag på bettet nånstans???
Svar: Equiport.co.uk

a om Nöjd:
Vet du vart man kan köpa Equipes pullarträns med resår nosgrimma, om du förstår vad jag menar?:)
Svar: Equiport.co.uk och cheval-shop.com

Anonym om Nöjd:
Hur lång är du ? Hur hög är Orianda ? Du ser så liten ut på henne ;)
Svar: Jag är 158, Orianda kanske är 172?Hon är ganska maffig;)

Fia om Nöjd:
Hej,
Vad har du för storlek på din sadel och vilken kåpa? BD finns ju med L, A eller X kåpa...(L är normal, A lite mer framåt och X ännu mer framåt, så har jag iallafall förstått det). Är mycket nyfiken eftersom jag ska prova ut en BD till min häst...:-)
Svar: Min sadel är lite av en specialsadel så jag vet faktiskt inte, den är 16,5 men med extra framskurna kåpor. Får du en sadel utprovad så får du hjälp med vilken kåpa du ska ha.

Anonym om Dagens outfit JW byxor, Cavallo stövlar, J...:
Hej!
Vad heter modellen på det ljus/mörkblå Equiline schabraket Angelica Augustsson red med i Scandinavium? Vart finns det att köpa?
Kram!
Svar: Du har ingen bild?Tänkte inte alls på vad hon hade för schabrak där...

Sally om News:
heej! SNälla svara på detta i en frågestund!!!
Var kommer man kunna köpa Orange scapa sports schabrak?
Svar: SEGcompany och förhoppningsvis jag, dock är de inte tillgängliga ännu i Sverige.

Karin om News:
Silvercrown-tränset var ju ett av de snyggaste på länge... Vet du var man kan få tag på dessa och ungefär vad de ligger på i pris? Antar att det finns i brunt också... Fick enorma ha-begär nämligen! Shit, vad skulle jag göra utan din blogg?? TACK!

Svar: Jag är den enda som säljer Silvercrown än sålänge i Sverige. Exakt vad denna modell kostar vet jag inte då den är såpass ny men deras träns brukar kosta ca 2400-2600 kr men då ingår valfria tyglar. Ja det finns i brunt, ljusbrunt och svart.

Kommentarer
Postat av: frida

Undrar vad du tycker om dyonshortchapsen du har. Nu har du har använt dom ett tag :) Sjunker dom mycket och töjer sig? Finns dom billigare utomlands? Är Soft'up billigare utomlands? Mycket frågor där men jag hoppas du kan svara :)

2011-03-28 @ 18:21:31
URL: http://seriouslyfrida.blogg.se/
Postat av: Mikaela

2011-03-28 @ 19:29:10
Postat av: Mikaela

Hejhej!

Är ny läsare av din blogg och tycker den är jätte bra.

Har en fråga och det är att man kan köpa utrustning mm av dig. Har du en butik/webshop?

Mvh Mikaela

2011-03-28 @ 19:31:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0