Tankar...

Idag kom  vår nya harv till paddocken, nu gäller det bara att snön ska försvinna också så den går att använda. Sedan ska vi också köpa lite nya hinder från safety system, har träbommar nu och dom blir så fasligt tunga tycker jag. Tre hästar har hinder så vi tänkte köpa därifrån då slipper man frakten och kan ta hästtransporten att hämta, mycket smidigt.
Har också hört från Billies nya ägare, hon har det bra där och är jättesnäll, så det känns skönt, är alltid lite jobbigt att sälja så unga hästar.
Har funderat lite idag kring det här med temperament på hästar. Känns som det är väldigt avgörande vid försäljning, nu har jag aldrig sålt en "problem" häst men till och med när man säljer föl så vill folk ha någon sorts försäkring om att den alltid är lugn? Tycker det är lite märkligt måste jag säga. Själv verkar jag ha en attraktion både till komplicerade hästar och svåra människor, vet inte riktigt vad det beror på.

Vad tycker ni, vad är en komplett häst för dig?Vilka egenskaper vill du ha hos en tilltänkt häst?

Kommentarer
Postat av: FREJA LINDSKOG

Nu har jag inte haft så jättemånga olika hästar, så jag har ju inte så stor erfarenhet ännu om vad som passar mig till 100%, men jag gillar lite busigare hästar! Jag tycker bara det är roligt om det kommer någon liten bockning osv. dock hade jag inte velat ha en elak häst, som bits eller sparkas med avsikt.



Men jag tycker inte att man kan ha så stora krav på en unghäst, ska man ha en unghäst får man ju vara berädd på att de kan ha dåliga dagar, men som jag skrev ovan så hade jag inte velat ha en elak häst, men det märker man ju redan vid första ögonblicket, om den är snäll eller "ond" xP

2009-02-10 @ 22:01:01
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: Emelie

Men oj , om dom går sönder mycket är det ju inget att ha . Finns väl inget värre än att rida in nya stövlar hela tiden ? Funderar och funderar , tror faktiskt inte dom är värda 4000 . Mountain Horse har superfina nätta stövlar med lite snörning framtill för runt 2000 , 2200 kanske . Ska kika runt lite på mässan i Göteborg :)

2009-02-11 @ 08:19:19
URL: http://emakvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0