ONT!

I söndags gick jag upp klockan fem på morgonen för att göra iordning hästen för tävlingen. Kom först av alla till tävlingsplatsen, kändes väldigt skumt haha nästan så jag började tvivla på att det var rätt dag. Framhoppningen gick bra bara att underlaget var blött! Det enda jag tänkte när jag hoppade var hjälp mina CWD skydd, dom var inte snygga sedan kan jag säga. Till slut var det min tur att starta, hästen var jättespänd och banan var så tight, 20X40 m och jättesnäva svängar jag kände på mig att något skulle hända. 3:e hindret hoppar hon jättestort så jag tappar stigbygeln, hinner inte ta den innan nästa hinder så jag tänker äsch va fan det går väl. INTE smart. Så hoppar 4an i total obalans och sedan 5an blir ett jättesprång och jag flyyyyger av. Smärtan får mig att gråta och känns som jag ska svimma. Får hjälp av ambulanspersonalen att ta mig upp. Jag undrar vart min häst är- sjuksköterskan svarar var det skimmeln som hoppade 3 m över hindren? Ja sa jag. Min syster hade lett ner henne till transporten.
Sedan åkte vi hem i snökaoset. Hade så ont att jag mådde illa, det gick ilningar ner i benen från ryggen. Åkte in till akuten satt där i 3 timmar blev röntgad, inget brutet. Så nu går jag på smärtstillande och försöker klara av vardagen. Men men bättre lycka nästa gång, närmare bestämt i April denna gång på 80X40 bana, mer passande för min häst, så ser fram emot det.
Just nu skulle jag bara vilja ha en sånhär liten söt valp=)



Kommentarer
Postat av: Anna

oj! hoppas du kryar på dig!

vad startade ni för klass?

2009-03-10 @ 18:24:56
Postat av: tess

ojj kanske lite dressyr och lösgörande hade gjort susen på henne..hoppas du mår bra KRAMAR

2009-03-10 @ 19:53:14
Postat av: Anonym

Äsch, 20 x 40 är väl inget att klaga på, har en klubbkamrat som kan hoppa 1,30 bana i sånt ridhus ;)

2009-03-10 @ 23:29:14
Postat av: Erika

Otur :S Vilken klass var det?

2009-03-11 @ 20:23:41
URL: http://thoressons.blogg.se/
Postat av: Erika

Undrar fortfarande vilken klass du hoppade? :)

2009-03-13 @ 16:03:55
URL: http://thoressons.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fy för din stackare! Hoppas du mår bättre nu iaf! usch vilket litet ridhus, att man har tävlingar i sånt litet. Det brukar väl typ vara framhopp lr dylikt:)

2009-03-15 @ 19:45:15
Postat av: caroline

ja alltså visst går det att tävla i 40x20, bara det att banbyggaren hade inte tänkt till, det var så snäva svängar att min häst knappt hann fatta att ett hinder kom, banan passade knappt ponnyer. Har faktiskt aldrig sett en så tajt bana innan:S

2009-03-16 @ 12:10:08
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/
Postat av: caroline

tack alla, jag går fortfarande på smärtstillande men det blir bättre för varje dag så snart kan jag rida igen:)

2009-03-16 @ 12:16:40
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/
Postat av: Julianna

Vilken söt liten valp...jag ska faktiskt få några snart...eller ja, min lilla tax ska iaf få valpar snart :)

Det såg ut som en liten taxvalp...men det kanske inte är det?



Såg att det var ett tag sen inlägget men hoppas iaf du mår bättre!

Mvh Julianna

2009-03-25 @ 20:27:04
URL: http://novelette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0