Frågor

Det blir bara fler och fler frågor att svara på jag får även mycket frågor skickade till min mail så ni får ha överseende med att jag inte hinner svara på alla men fråga igen isåfall!

Hej, du har nog Svergies bästa blogg skulle jag tro!Tänkte beställa en vara på www.chevaletcavalier.fr  och undrar om man kan lita på dom? Skickar dom varan? Det är ju förskottsbetalning... Har du beställt där någon gång?
Svar: Oj, tack så mycket det värmer:) Jag har aldrig beställt därifrån men om du är osäker så skicka ett mail och fråga något tex hur lång leveranstid dom har eller något och se om dom svarar, svarar dom och verkar vettiga så tycker jag att det ger ett seriöst intryck, sedan ska man ju komma ihåg att de flesta ridsportaffärer är seriösa. Lycka till!

Vad roligt att det börjar bli klart!
Kan du inte skriva en liten lista i bloggen på vilka märken du kommer att ta in i början? :)
Svar: Ja äntligen! Detta ska jag absolut göra i ett separat inlägg:)

En fråga, Vet du var man kan få tag på Animos tävlingsskjorta med swarovski (på animo märket) Tacksam för svar :)
Svar: tex här: www.reitsport-cavallini.de

Hej!
En fråga, vet du vart man köper Morris & Nolan pullarträns? Det med ett runt märke på plattan. Tacksam för svar!
Svar: Det finns faktiskt ett sådant träns på Svensk ridsport så har du vägarna förbi Kungsbacka så kika in där:) Annars så säljs dom ibland på Tradera

spännande! kommer du sälja tex hjälmar?

Svar:Ja jag kommer sälja GPA och Lamicell hjälmar senare ev även Antares.

Den kommer vara på sv va? :)
Svar: Ja bara på svenska:)

Du som brukar ha koll på det mesta :) Vet du möjligtvis vart man kan köpa ett träns med repnosgrimma? Tacksam för svar:)
Svar: Dyon och JW har  tex Skara hästsport eller www.boutique-equitation.com

Kan du inte lägga ut vad du har förinplanerade tävlingar under året för din och Oriandas del?!?! :)
Svar: Jo det kan jag göra men det gör jag först efter jag tävlat i Augusti för då vet jag mer hur jag ska lägga upp det.

Vad man ska ha i bakhuvudet är att glukosamin som ges till människor ges i symtomlindrande syfte vid artros- alltså inget som hjälper det primära problemet utan fungerar enbart som lindring. I sverige får glukosaminprodukter till djur säljas som foder om inga medicinska påståenden finns. Ska det förebygga/ behandla sjukdom är det läkemedelsklassat. Så man ska nog fråga sig varför man ger hästen det och ifrågasätta produkten som marknadsförs som ett foder. Har ej hittat någon studie på att dessa foderprodukter fungerar, men det kanske finns?
Svar: Nej vad jag vet finns det inga studier som visar att Glucosamin fungerar på hästar men hundar vet man att det hjälper men det är såklart inte samma sak, men många menar att dom märkt stor skillnad på deras hästar efter användande av Glucosamin eller gurkmeja. Det skulle vara intressant om det gjordes en studie på just Glucosamins inverkan på hästar.

Hej!
Hur skyddar lindor mot mugg? Min häst får mugg men förstår inte hur lindor skulle hjälpa? Nyfiken iom att jag precis som du gör det jag kan för min hästs välbefinnande.
Kram!
Svar: Jag rakar det benet som hon lätt får mugg på då det hjälper väldigt mycket, mugg trivs i hår där det såklart blir fuktigt och tätt, hon har väldigt täta hår på benen men inte långa, det behövs luft till huden så muggen inte trivs. Lindorna är dels för att skydda benet mot ev sår men mest för att det skyddar både mot väta, smuts och sol vilket hon inte tål på det benet, jag lindar nästan ner till hoven, detta är det enda som hjälpt mot muggen samt att jag tvättar några gånger i månaden med Hibiscrub låter det sitta i 15 min tvättar rent och torkar noga och tar sedan zinkpasta på eventuella muggkrustor.

Vet du vart man hittar kingslands ridbyxor billigast? de är bara för sköna!
Du är har en jätteintressant blogg:)
Svar: tack kul att du tycker det. Kingsland ridbyxor tycker jag överlag är rätt svårt att fynda när det väl är rea är det ofta bara nedsatt 1-200 kr men jag tycker www.schockemoehle.net brukar ha ok priser.

Tänkte bara fråga om du tänkte ta in Lamicell Collage-schabraken! :)
Svar: Jag vet inte riktigt för jag har inte fått sålt allt jag har hemma ännu och jag vill helst ha gjort det först men troligtvis kommer jag göra det om det finns några kvar dvs.

Hej! Vet du var man kan få tag på svarta stövlar med en brun kant längst upp? :)'
Svar: De Niro boots tillexempel har det.

Gud va roligt!
Kommer absolut shoppa därifrån!
Hade en liten fråga, vet du var man kan köpa Veredus schabraket på nätet? :)
Svar: Du är välkommen:) Här för 46 euro: www.k-val.com För 51 euro och fler färger se här www.cheval-shop.com

Kommentarer
Postat av: Anna

http://queenswebshop.noxshop.se/ har bra priser på Kingslands ridbyxor!

2010-07-23 @ 20:23:32
Postat av: Maria &Pearl på äventyr

Hej! Måste bara fråga dig en snabb sak, du verkar ha bra smak ;) Vad tycker du om rosa till storhästar? Till fuxar och bruna? osv..

:)

2010-07-23 @ 20:47:32
URL: http://mariagustavsson.blogspot.com
Postat av: Sara

Jag kommer lätt att bli stamkund på din webbshop haha! Du vet alltid vilka märken som gäller!

2010-07-23 @ 21:33:59
URL: http://ussing.blogg.se/
Postat av: emma

Hej! vet du vart man kan köpa equistro schabraken i sverige? :) letar men hittar inge :/

2010-07-23 @ 22:42:18
URL: http://qems.blogg.se/
Postat av: Ida Karlsson

Hej! Vet du var man kan köpa John Whitaker/Charles Owen hjälmen billigast? (den med autografen i nacken)

Tacksam för svar!

2010-07-25 @ 16:27:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0