Vem tror dom att dom lurar?

Har märkt en ny tendens i ridsportaffärer, nämligen att försöka lura kunderna eller snarare att utgå från att dom är helt dumma i huvudet. Exempel:
En affär har en skylt där det står Köp **** schabrak för Nettopris!pris 499:-
Visst det finns säkert någon stackare som går på det bara det att detta schabrak säljs för 499 kr överallt det är alltså ordinariepriset inget reapris!
Jag tycker det är riktigt fult gjort faktiskt man ska aldrig underskatta kundens vetande!
Sedan en annan sak...varför denna snorkighet? Varför ska jag som kund behöva vara tacksam för att jag får handla från en viss affär? Är det inte affären som ska vara tacksam att kunden handlar där?Varför är det ok att låta kunden vänta på sin vara vecka efter vecka utan att höra av sig om det är försenade leveranser eller vad det nu är? Och svara för guds skull inte på mail heller ursäkta mig att jag besvärar er med mina frågor*suck*
Jag är så trött på detta att ständigt bli besviken när man ska köpa något...inte undra på att det går så bra för tex Hööks och Börjes de är väl i stort sett de enda svenska butiker som har någorlunda ok leveranstid?

Jag brukar faktiskt aldrig beställa saker från svenska butiker längre men dum som jag var beställde jag min Antares förbygel från en svensk butik det var nog 2 månader sedan snart, den kommer väl ha blivit omodern innan jag får hem den nej jag ska nog avbeställa den bara för att poängtera att jag är inte tacksam över att få handla från den affären. Bättre att köpa en på Falsterbo istället, kanske finns det någon säljare där som VILL sälja.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag känner till en hästaffär som man ska vara väldigt "tacksam" för att få handla där.

Undra om vi pratar om samma hästaffär.

Fast har märkt att om det kommer in en "känd" ryttare i butiken och man står och pratar med en i personalen så försvinner den personalen väldigt fort.

Öhhh är inte vanliga ryttare lika värda som en "känd" ryttare.?



Kan ju mejla dej om hästaffären om du, menar samma.

2010-06-22 @ 08:39:48
Postat av: ellen

Den finns på charlies i jönköping, dom skickar den fruktansvärt fort om man ringer dom...

och super bra service har dom med.

2010-06-22 @ 09:14:21
Postat av: Åsa

Det verkar tyvärr vara ett genomgående tema hos ridsportbutiker, som inte tillhör en kedja.

2010-06-22 @ 10:02:06
URL: http://aicha.blogg.se/
Postat av: Matilda

Samma för min del med pissiga SEG as you know. Jag har i alla fall avbeställt nu!

2010-06-22 @ 11:57:38
URL: http://showjumper.blogg.se/
Postat av: Maria

Håller med dig till fullo. Väldigt dåligt och vanligt förekommande

2010-06-22 @ 12:33:44
Postat av: Lina

Så tråkigt med långa leveranstider. Är ju dock inte bara i ridsportsbutiker det är så där med priserna. Ex. så skriver man att ord.priset ex. är 200 kr mera, och att varan nu är 200 kr billigare, fastän ord.pris inte är så dyrt

2010-06-22 @ 12:37:22
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html
Postat av: sarag

Det du säger är så sant! Det är samma med leverantörer, som typ Kingsland. Där måste du beställa hem ett skit stort parti för att ens få sälja deras saker, de tycker butiken ska vara glada över att de får sälja deras skitprodukter av dålig kvalité än att vara nöjd över att butiken vill sälja deras produkter.



2010-06-22 @ 13:14:10
URL: http://ridsportsarah.blogg.se/
Postat av: Rebecka

håller med, det är oftast usel service!!

2010-06-22 @ 13:44:55
URL: http://rebeckawersten.blogg.se/
Postat av: sofi

Intressant att du anser att en förbygel är omodern efter 2 månader. Eller missuppfattade jag din text? Själv så har jag haft samma förbygel i flera år, och byter när den är sönder inte för att den är omodern =)

2010-06-22 @ 19:20:09
Postat av: Anonym

de på hep-shopen är värdelösa, svarar knappt på mejl, jätte lång leveranstid, skickar fel grejer...

2010-06-23 @ 10:27:57
Postat av: Helena

Håller fullständigt med!! Jag jobbar själv i butik, och säljer bla hästutrustning och blir så trött på när man handlar på ställen där personalen är allmänt ointresserade och otrevliga. Nu vet jag inte om de är SEG du beställt din förbygel från, men dom har dålig service! Lång lev.tid, inga klara besked sen tar dom så jäkla mkt betalt! Dom är dyrast av alla på Charles Owen Ayr8 hjälmen!

2010-06-23 @ 15:30:33
Postat av: josefin

Jag väntade i över tre månader på min spec. hoppgjord.. ringde flera ggr och fick samma svar "leveransen är försenad".. tillslut stampade jag och farmor in på affären där vi fick till svar: "Din vara är inte beställd". VADÅ INTE BESTÄLLD!!!!!! GAAAHHH, jag väntade 3 månader, ringde å ringde. kunde dom inte sagt det då från början?!!!!>.<

2010-06-23 @ 21:18:40
Postat av: Erica

Jag förstår dig, det verkar som om många startar hästbutik för att de själva är intresserade av hästar och hästgrejer och inte för att de egentligen fattat att det är ett serviceyrke att jobba i butik/ ha webshop... suck

2010-06-24 @ 19:19:30
URL: http://ericasjostrom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0