Amerigo nästa

Det sadelutprovaren kom fram till med min sadel är att hästens djupaste punkt är inte sadelns djupaste punkt utan hästens punkt är längre fram vilket gör att jag sitter lite för långt bak+ att eftersom jag hamnar för långt bak så får jag heller inget stöd av de stora knästöden. Vilket är något jag verkligen sökte efter, därför jag valde Arezzon från första början. Så ja Myones sadelutprovare var inget att ha med andra ord.
Orianda har dessutom trots att hon har lång rygg ett väldigt kort sadelläge därför passade bara 2 Amerigo sadlar nämligen DJ och Vega. Hon kom sedan fram till att DJ låg bäst, den dyraste av dom 2 såklart jag har alltid sådan tur;)
Jag köpte även en Mattes fårskinnspad för hon tyckte jag skulle rida med den sålänge för att jämna ut trycket. Så nu är jag alltså på jakt efter en brun Amerigo DJ  nypris på denna sadel är 26 800 kr och med kalvskinn 28 800 kr. Jag ska leta begagnat men det bär mig emot att köpa en begagnad sadel och jag betvivlar att jag kommer hitta en sadel i såpass bra skick att jag kan tänka mig att köpa den. Så förmodligen blir det en ny iallafall. Vi får se hursomhelst är därmed min sadel till salu synd för det är en så fin sadel.

Amerigo DJ på Orianda


Mattes padden


Nu är det dags för fredagsmys:)


Kommentarer
Postat av: Anna

Precis vad jag trodde och nämnt till dig innan, att djupaste punkterna inte stämmer överrens med varandra. Trodde dock att DJn var för svängd för henne, men det är klart har hon kort sadelläge så är den ju deras kortaste bom. Finns endel beg DJ i fint skick, vilken bomvidd skulle du ha?

2010-10-01 @ 21:58:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0