Hoppet om mänskligheten...

Fick den här kommentaren som jag kände förtjänade ett svar:

välgörenhet är ok  ([email protected]) om Beställt:
Det finns fortfarande barn som svälter i Afrika,
om du ändå ska ha hagskydd så finns det billigare butiker som tex HÖÖKS.
Alla pengar du hade fått över om du hade köpt skydd från en liknande butik som hööks med lägre priser hade mättat många munnar...Ditt val, men väldigt töntigt att välja svin dyra skydd att ha i hagen, väldigt bortskämt.

Svar: Nu tror jag inte att du själv lägger alla dina pengar på välgörenhet. Det märks av din ton, människor som gör det har oftast en helt annan framtoning än vad du har, dvs ödmjuk.
Skydden kostar inte direkt 5000 kr men även om dom gjorde det så anser jag att det är mitt val, det gör inte mig till en sämre människa, och nej min häst kan tyvärr inte ha benskydd från Hööks, eftersom Hööks har inga ventilerade skydd vad jag vet? Hon kan inte ha vilka skydd som helst tyvärr. En vän rekommenderade dessa skydd därför köpte jag dom.
Du anar inte hur less jag är på att ha en häst som ständigt gör sig illa i hagen och jag hade kunnat lägga 10000 kr på ett par skydd om jag visste att det skulle hålla henne skadefri. Just nu i skrivande stund så har hon stått i 3 veckor pågrund av ett sår hon fick i hagen TROTS skydd. Kul va?
Eftersom du lämnade denna kommentaren så hoppas jag att du aldrig unnar dig själv några kläder, bostad, eller gudförbjude en resa!
Mitt mål är att en dag bli nästa Bill Gates eftersom jag skulle kunna ge så mycket till välgörenhet då, nu vet du det....

Kommentarer
Postat av: Linn

Ja det var väl ändå att gå till extrem överdrift :O Det är väl ändå helt upp till var och en vad man gör med sina pengar.

Du får gärna recensera skydden sen, min porslinshäst får skav av ALLT men fårskinnsfodrade känns inte så kul i denna värmen alltså.

Men klämde lite på den modellen du köpt och tyckte de kändes mjuka. Vill bara veta hur krabbiga knäppena är och om de sitter bra.



Ha det fint =D Linn

2011-06-13 @ 07:19:20
URL: http://qaskiz.blogg.se/
Postat av: Emma Elfstrand - hästblogg

herregud det är inte direkt så att DU hade kunnat hjälpa alla dessa människor :P att det finns så många fattiga länder på jorden fortfarande beror på de ländernas politik och det är dessvärre inget vi vanliga människor kan göra något åt.

2011-06-13 @ 07:25:25
URL: http://catago.blogg.se/
Postat av: Lotta

Lagom onödig kommentar. Jag ser det som så att ökad konsumtion = ökad välfärd och ökade jobb möjligheter. Visst det påverkar miljön möjligtvis.



Vad vi väljer att lägga pengarna är väl upp till oss, det kommer ju fram mer och mer att pengarna vi skänker går till att betala feta löner och annat och inte till det vi tänkt oss, just att hjälpa de behövande.

2011-06-13 @ 08:43:35
URL: http://hastfotografen.webblogg.se/
Postat av: PM

Avundsjuka kallas väl detdär...

Håller helt och hållet med dig, hade också lagt ut hur mycket pengar som helst om det kunde hålla min häst skadefri. Han har stått i 2 veckor p.g.a att han busat i hagen och skadat sig. Man kan ju inte linda in dem i bomull, men om skydden hjälper ens lite så tvekar jag inte använda dem. Men roligt när man har en häst som gillar att ta av sig skydden själv :)

Du vet inte annars var man kan hitta kyldamasker relativt billigt?

2011-06-13 @ 10:49:08
Postat av: Beatrice

Usch vad tråkigt med en sådan kommentar! Man får välja sin "krig", känner jag iaf, man kan inte göra allt men alla kan göra något (brukar lägga i bössor på stan, spec Svenska hästars värn på Hööks, köpa Majblommor). Måste även inflika att man inte blir så positiv till ge till välgörenhet när man ser vad de som sitter i toppen av de organisationerna tjänar. Sen är det ju så att skulle alla ge bort sina pengar hur skulle då världsekomomin fungera???

2011-06-13 @ 10:56:40
URL: http://beawall.blogg.se/
Postat av: Lina - Nybliven mamma och tävlingsryttare i tre grenar

Men gosh vad löjligt!! Ska vi inte ta och sälja hästarna allihop och skänka pengarna till andra? Hästarna kostar ju ändå flera tusen i månaden, tänk vilken skilnad det hade gjort!

Nej minsann, JAG bestämmer själv vad som händer med de pengar JAG tjänar.

2011-06-13 @ 11:30:52
URL: http://equilina.se
Postat av: Lamia / Hästsport

Haha hon lär ju vara avundsjuk av rang

2011-06-13 @ 13:55:46
URL: http://lamiamichelle.blogg.se/
Postat av: Eleonor

Bra svar

2011-06-13 @ 14:32:17
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/
Postat av: Emily - RYTTARDUON

Det hjälper inte att rädda alla barn i afrika, jorden håller ändå på att gå under och även om alla rikaste i världen skulle rädda allt som fanns på jorden så hjälper det inte! Det skulle krävas en jätteinsats av ALLA levande för att rädda vår planet. Man kan inte skälla ut någon för att köpa ett par benskydd och inte rädda barnen i afrika.

2011-06-13 @ 15:14:23
URL: http://ryttarduon.blogg.se/
Postat av: Paws

vissa folk får en bara att skratta, istället för att klaga kan de väll själva göra nått åt saken, för att sitta och säga vad andra ska göra hjälper inte ett dugg.

2011-06-13 @ 15:39:27
URL: http://hoppryttare.wordpress.com
Postat av: Caroline

Benskydden är superfina så klart din snygga pålle ska ha fina och bra benskydd i hagen. =)

Att en del orkar bry sej.



Själv skänker jag inga pengar till andra...

2011-06-13 @ 17:49:56
URL: http://ridemyhorse.blogg.se/
Postat av: Lina - Vinn conchos till ditt träns från Kyro Riding Gear

Så trist! Folk som inte vet hur det är att ha en sådan häst. OCh varför lägga pengar på skydd som bara går sönder?!

2011-06-13 @ 22:27:28
URL: http://sallberglina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0