Frågor

maja om Schabrak:
tycker antares och Bruno Delgrange schabraken är snyggat! :)
(var kan man köpa antares schabraket?)
Svar: Hör med Bengts hästsport

Jessica om Mina träns:
Hej sötnos! Lite frågor har jag. Ber om ursäkt om det är okunniga frågor, men jag kan inte så mykcet om sånt här med olika träns.
vad tycker hästen om alla dessa olika variationer? Är det stor skillnad på henne i olika nosgrimmmor och vilken funkar bäst på henne? Om någon funkar bäst, varför itne rida på det jämt? varierar du bett lika ofta?
Svar: Det varierar ju rätt mycket vad man har för typ av häst hur känsliga dom är osv men på min så märker jag dock inte så stor skillnad. Jag inbillar mig att hon trivs bäst med achen och det är också det jag oftast rider med. Jag rider som sagt oftast med achennosgrimma. Sedan om du menar att jag varierar mellan repnosgrimma osv så är det mest för att den ser annorlunda ut, jag spänner den inte hårt då den är skarpare än en vanlig i läder. Jag varierar mellan 3 olika bett ett femdelat Mylerbett med tygelhakar, ett 2 delat fullcheek och ett rakt Flippanbett, allt beroende på om jag ska hoppa eller rida dressyr:)
Det är bra att variera bett och nosgrimmor då också tryckpunkterna i hästens mun varieras, annars kan hästen få spänningar och väldigt många hästar får tyvärr bettskador.

Amanda om Bloppis?:
Älskar din blogg! Vet att du inte svarar på alla frågor längre men jag testar:
1. Vad är ditt mål för i året med Orianda? I och med ditt ben osv
2. Älskar J Van Ds gröna schabrak som finns hos toprider, men det är så galet dyrt! Har du något budgettips som har ungefär samma färg?
Tack för världens bästa blogg :)
Svar: Tack så hemskt mycket.
Svårt att svara på då jag mest kommer få fokusera på mig själv, hur jag känner mig osv, svårt att sätta upp några ordentliga mål när jag inte ens vet när jag kommer kunna tävla, änsålänge är jag långt ifrån att känna mig såpass bra i benet.
Om jag vore du skulle jag nog designa ett eget schabrak i de färgerna tex Anna Scarpati, de är iallafall några hundralappar billigare:)

Anna om Schabrak:
Var kan man köpa Butet schabraket?
Svar: Hos segcompany kan du förbeställa det för 1100 kr:)

Angelica om Schabrak:
Vet du vart kan man köpa Antares schabrak + luva?:) (internetbutik, helst svensk) och vet du någon internetbutik som säljer Equiline Chrome seten?:)
Svar: Hör med bengts hästsport. Equiline hittar du här http://abnianhastsport.e-butik.se

Sara om Ridbilder:
Jag undrar bara hur du har råd med alla märkessaker? Tjänar du in pengarna själv och isf hur? Super bra blogg annars:)
Svar: Tack, Vet inte hur jag ska svara på denna frågan riktigt, hur har någon råd med något? Jag köper mina saker själv ja. Jag är delägare i 2 företag.

Sophia  om Utan täcken:
Hej!
Först vill jag bara säga att du har en jättebra blogg!
Jag undrar om Celebrity är efter Cellestial?
Svar: Tack så mycket. Ja det stämmer han är e Cellestial. Varför undrar du?:)
Cellestial



Anna   om Mina träns:
Har du sett nån förbygel i samma färg som Antaresförbygeln du har fast inte lika dyr?
Svar: inte vad jag kan komma på, måste nästan se dom i verkligheten för att veta om det är samma färg. Silvercrown har en men misstänker att den kostar ungefär lika mycket, kan dock hända att den är något ljusare.

Gina om Lite tränsputs!:
Var har du köpt de tränset till höger ?:)
Svar: Det finns lite överallt tex här www.ryttarstugan.se

manda om Favoritbilder:
skulle du inte kunna lägga ut fler hopp bilder ?:)
Svar: Javisst det kan jag:)

Anonym om Favoritbilder:
härliga bilder! du verkar vara en riktigt vettig ryttare och fin höst är fantastisk. skulle vars kul med något filmklipp, gammalt som nytt, för att få se er i aktion :D
Svar: Tack så mycket, det finns en del filmer utlagt i bloggen men har ingen enskild kategori för det. Jag ska ladda upp fler filmer:)

maria om Kavajer:
jag har en lite kul fråga.. ett smakråd!
ska köpa ett schabrak, AS. har en blå,blå kavaj. Men utan att det får bli för mycket, gärna med en guld slinga eftersom hästen är svart med lite guldinslag i svans.. Tror du det skulle kunna bli snyggt?:) vad tror du hade blitt snyggt?
Svar: Nu vet jag inte vilken nyans din blå kavaj har men jag tycker det är jättefint med duvblå schabrak och guldglitterpasspoal:)

Edla om Virvlar:
Är himla nyfiken på den där boken, men hittar den ingenstans! Var fick du tag på den? :D
Svar: Min mamma köpte den för många år sedan. Författaren är Linda Tellington Jones

Kommentarer
Postat av: Anonym

du skulle ju inte svara på frågor.

2011-03-24 @ 13:32:32
Postat av: Jessica

Tasck för bra svar. När man som jag bara ridwer på ridskola använder man ju samma hela tiden och kanske är det delvis därför de ibland känns stumma i munnen. Keep up the good work :)

2011-03-28 @ 20:20:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0