Den perfekta webshopen...

Hur skulle den se ut tycker du? Då menar jag framförallt vad den ska innehålla, vad saknar du att kunna köpa till dig och din häst? Något speciellt märke? Större utbud av täcken? Schabrak? ja vad somhelst. Något speciellt i serviceväg? Erbjudanden m.m. Skulle vara väldigt tacksam om ni ville dela med er om vad ni tycker saknas och hur den perfekta hästaffären på nätet skulle se ut=)


Kommentarer
Postat av: Cornelia

Nu kommenterar jag snart alla dina blogg inlägg:) Jag skulle vilja ha en webbutik där det finns ett STORT schabrak utbud!! Lamicell, Veredus, Antarés, Equiline... Lite annorlunda grejer, sådana märken som inte säljs i Sverige.

Förresten, hoppas du mår bättre efter den hemska katt händelsen!!

2009-04-28 @ 22:45:29
Postat av: caroline

tack för din åsikt:)bara kul med kommentarer så man får respons.

ang katten så försöker jag att inte tänka på det...går till hans grav ibland känns så hemskt att han ligger där ensam.. känns otroligt tomt utan honom, han var en stor personlighet.

2009-04-28 @ 23:17:45
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/
Postat av: Bella

Skulle vara skoj med mycket roliga schabrak, snygga färgkombinationer, som Anna Scarpati, RG, HG!

2009-04-29 @ 11:56:52
Postat av: :)

Skulle vara roligt med en webbutik med mer ridkläder från märken som kingsland och kyra k. Tycker de flesta webbbutiker har väldigt få produkter av samma märke.

2009-04-29 @ 12:29:39
Postat av: malin

Jag tycker att SEGcompany är den bästa web-affär som finns just nu. FÖr att en web-shop ska vara perfekt så ska det finnas ett stort utbud av kvalitetsvaror. Jag använder SEGcompany lite som exempel här: De ha egentligen "helt rätt" märken men vad jag saknar är möjligheten att beställa ALLA produkter från de märken de säljer.

2009-04-29 @ 14:56:28
URL: http://mallizzp.blogg.se/
Postat av: Karin

Jaaa, mycket schabrak då det är jätte svårt att hitta schysta schabrak som inet redan hela stadens hästmänniskor har

2009-04-29 @ 19:00:55
Postat av: caroline

tack alla.. ni resonerar ungefär som jag gör kul!

jag skulle även vilja se betydligt fler kvalitetsmärken som har storlek X-full på sina saker. Och att när det är rea så ska det verkligen vara REA! Servicen är enormt dålig oftast också går fortare att beställa från utlandet själv.

2009-04-29 @ 21:26:43
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/
Postat av: Lina

Självklart måste en webshop ha Equalitylines sortiment, annars är det ju liksom ingen idé typ.

Och Kingsland ofc :D

2009-04-30 @ 22:51:33
URL: http://slevins.blogg.se/
Postat av: Sofie

Om jag får komma med lite marknadsföringsperspektiv så ska en webbshop erbjuda bra leveransvillkor, kanske både posten och bussgods t.ex. Man ska underlätta för kunden att ta kontakt med företaget, så en frågechatt, ett forum eller åtminstone möjligheten att kommentera och betygsätta en produkt är bra att ha. Där kan kunderna säga hur de upplever produkten, hur storlekarna är etc. Problemet med all distanshandel är ju just att man inte kan känna på den fysiska produkten så all information som kan förklara produkten så bra som möjligt är viktigt. Gärna användartester också, jag skulle t.ex. uppskatta om kunder berättare om sina erfarenheter om hur schabraken ser ut efter en tvätt, och kunder uppmuntras och inspireras mycket av vad andra har köpt, så en sida med mest sålda artiklar är inte heller dumt! En nöjd kund berättar om produkten för många vänner och bekanta, så sprid det som kallas "word-of-mouth" rekommndationer. Ta bilder som man användas på folks bloggar etc. Var öppen och schysst som företag. Är en kund missnöjd så bemöt kritiken på ett bra sätt, det kan ofta öka kundlojaliteten i det långa loppet.



Jag kan fortsätta i evighet, men ska sluta u ;) Kort sagt- Information, kommunikation och tydlighet!

2009-05-03 @ 17:05:40
URL: http://swish.blogg.se/defines
Postat av: Sofie

Om jag får komma med lite marknadsföringsperspektiv så ska en webbshop erbjuda bra leveransvillkor, kanske både posten och bussgods t.ex. Man ska underlätta för kunden att ta kontakt med företaget, så en frågechatt, ett forum eller åtminstone möjligheten att kommentera och betygsätta en produkt är bra att ha. Där kan kunderna säga hur de upplever produkten, hur storlekarna är etc. Problemet med all distanshandel är ju just att man inte kan känna på den fysiska produkten så all information som kan förklara produkten så bra som möjligt är viktigt. Gärna användartester också, jag skulle t.ex. uppskatta om kunder berättare om sina erfarenheter om hur schabraken ser ut efter en tvätt, och kunder uppmuntras och inspireras mycket av vad andra har köpt, så en sida med mest sålda artiklar är inte heller dumt! En nöjd kund berättar om produkten för många vänner och bekanta, så sprid det som kallas "word-of-mouth" rekommndationer. Ta bilder som man användas på folks bloggar etc. Var öppen och schysst som företag. Är en kund missnöjd så bemöt kritiken på ett bra sätt, det kan ofta öka kundlojaliteten i det långa loppet.



Jag kan fortsätta i evighet, men ska sluta u ;) Kort sagt- Information, kommunikation och tydlighet!

2009-05-03 @ 17:06:07
URL: http://swish.blogg.se/defines

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0