bilder

Åkte iväg igår för att träna, tyvärr blev det inte så mycket hoppning då min häst var väldigt irriterad på bettet antagligen kedjan, hon kan bli det ibland och det är helt hopplöst att rida. Så nu får jag antagligen leta efter nytt bett IGEN. Känns som att jag får leta efter något mildare men får inte vara för mesigt heller, funderar på att prova flippanbettet fast med rak stång. Någon som provat flippanbettet?


Min häst har en tendens att vilja hoppa väldigt lååångt haha denna bjuder jag på:

Kommentarer
Postat av: Beccs

vad kul! :) vem har du betäckt ditt IM sto med då?

2009-04-27 @ 11:19:44
URL: http://rebeccarichard.blogg.se/
Postat av: Cornelia

Jag har provat flippan bettet. Tycker att det är ok, men det går dessvärre dåligt att ta ledande tygeltag med och där av går det också dåligt att svänga med... Kan rekommendera peewee bettet som man kan variera i olika positioner!

2009-04-27 @ 21:52:44
Postat av: caroline

ok det var ju synd... men peeweebett finns väl bara som ledat va? vill ha ett rakt nämligen... men tack ändå ska kolla om det finns som rakt:)

2009-04-27 @ 22:13:53
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej igen!

peewee bettet finns som rakt oxå!! Jag har det till min häst. Hon är ganska stark i hoppningen och det fungerar mkt bra!! Kolla in bettet på Haglunds hemsida!!

2009-04-28 @ 22:37:55
Postat av: Linda

Har sett att du lägger markbommen ganska långt framför hindret... det får hästen att hoppa av tidigare... alltså stort. Kan bero på det att den gör det hela tiden..

2010-04-10 @ 00:44:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0