En häst mindre..kanske

Idag har det varit en spekulant ute och tittat på vår hingst. Han fick springa i ridhuset så hon fick se hur han rör sig. Han står inte hemma hos oss längre eftersom vi bara har ston hemma så han går på lösdrift med andra hingstar. Jag tror att hon som var ute och tittade kommer köpa honom, hon gillade verkligen vad hon såg. Jag tycker det är så synd att vi inte kan behålla honom, hade han varit ett sto så hade det varit självklart men som sagt nu är han inte det. Han kommer garanterat att bli något stort han har supertemperament och bra gångarter, exteriör och hoppteknik. Det som är glädjande är att om hon köper honom så ville hon behålla honom som hingst och visa honom på rådgivande bedömning, det känns bra för han är ett hingstämne.
Idag innan jag åkte så släppte jag min häst i paddocken, tänkte hon kunde få gå där lite och kanske springa lite, har två små 
filmsnuttar, lite roande haha...

Förresten så har jag tänkt att börja med ett nytt inslag i bloggen, något som heter Veckans tips, där kommer jag att tipsa om allt från hur man får bort mugg till tips om olika produkter, både sådant som jag själv har kommit på och provat och allmäna tips. Så håll utkik imorgon för då kommer första tipset=)


Kommentarer
Postat av: malin

Jag planerar att åka och kolla på den som du tipsade om. Har kvar Termie för hon är skadad. antagligen kommer hon triangelmärkas och säljas som avelssto:( Veterinären kommer på måndag och kiropraktorn ska kolla henne på tisdag så då får jag en slutgiltig dom.

2009-04-19 @ 20:22:42
URL: http://mallizzp.blogg.se/
Postat av: malin

Nepps, bor i Östergötland.



Ja verkligen trist med Termie:( Nu har veterinären varit ute och kollat på henne också och hon misstänkte att det var så illa att hon hade fått en spricka i griffelbenet:S ska in och röntga på torsdag

2009-04-20 @ 17:23:16
URL: http://mallizzp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0