Veckans tips!

Som jag sa igår så börjar jag nu med något nytt i bloggen nämligen veckans tips.
Mitt första tips är om hästen har kolik så förutom att gå ut och gå med hästen och hålla den varm så kan man ta ljummet/varmt vatten och olja, kan vara majs olja, rapsolja eller annan olja och spruta in detta i munnen på hästen så den sväljer. Detta fungerar ofta och har gjort så att vi har sluppit att ringa veterinären flera gånger vid kolik, dock inte alla gånger, hade en ponny som var kolikhäst när jag var yngre detta hjäpte honom många gånger. Observera att detta inte ska göras istället för att leda hästen utan givetvis ihop med detta, bara så jag inte uttrycker mig fel:)
Håll utkik nästa måndag för då har jag ett annat tips om hur du får bort mugg.


Kommentarer
Postat av: Anonym

yeeeeeeee, väntar på nästa tips.

2009-04-20 @ 22:35:56
Postat av: Anonym

Härligt! Ser maffig ut :) Jag rider en häst på 1,84 så så stor var hon visst inte!

2009-04-22 @ 15:54:30
Postat av: caroline

jadu jag är bara 157 cm lång så hade jag haft en häst på över 180 så hade folk tyckt jag var knäpp. Har redan fått en del kritik från tränare att min häst är för stor haha.. tycker en annan häst vi har här hemma som är 161 är mycket jobbigare att rida så storleken är inte allt...

2009-04-22 @ 17:27:04
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/
Postat av: Lina

Vart köpte du din speed air hjälm?

2009-04-23 @ 09:58:25
Postat av: caroline

Hej

jag köpte den på Calevo.com

2009-04-23 @ 11:29:00
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0