Det suger

när man inte hittar det man tänkt köpa. Skulle köpt 2 saker på My One men dom hade inget av det, dåligt tycker jag säljer man sadlar i ett visst märke så borde man väl också ha lädervårdsprodukter i det märket? Märkligt.
jaja så det blir till att åka till Svensk ridsport i helgen suck. Var förresten i Varbergs ridsport för 2 veckor sedan, dom har tydligen bytt ägare märkte att dom gick runt och pratade om vilka produkter dom skulle ha kvar och inte men sedan så fick jag mina misstankar bekräftade. Tycker bättre om dom förra ägarna dom var jättetrevliga och så fick jag ju rabatt av dom då också.
Hann även med att brodda imorse, det är det värsta jag vet med att ha häst, det är så jävla tungt,  hästen står ju still så det är inte det som är problemet jag orkar bara inte det är för tungt. Vi brukar vara två en som håller och en som rensar och skruvar men jag fick klara det mesta själv idag, skulle lätt kunna betala någon för att brodda min häst frågan är bara vem?haha


R.I.P saknar er:(

Kommentarer
Postat av: Jenny

Din hovslagare kan inte stoppa i broddar när han skor? Om hästen klarar av att gå med broddar dygnet runt dvs.



Jag tycker det är rätt kul att brodda, men gäller att ha hjälpsam häst som man kan lägga ifrån sig benet på en pall, har faktiskt fungerat på de flesta hästar jag hållit på med, kan varmt rekommenderas för mattars lathets skull :P

2009-12-17 @ 20:57:14
URL: http://blogtown.se/blog.php?id=Rambaldi
Postat av: saga

Min hovslagare får brodda åt mig, väldigt smidigt.

2009-12-17 @ 21:24:13
URL: http://sagasvensson.blogg.se/
Postat av: Josefine - hästblogg

Vet inte om du läste svaret på min blogg, men här kommer det igen isåfall :)



Har haft uppehåll med bloggen för att jag har haft så mycket med skolan och hästarna, men nu är det ju lov så tänkte börja igen :)

Jadu, det mesta faktiskt! Men det svåraste är hennes mentalitet och sen också att hon fastnar i kurvorna så det blir svårt att komma till hindret bra, bockar, byter till korsgalopp och är bara allmänt svår och jättekänslig för pyttehjälper!

Eftersom hon fick ett såpass fint föl när hon var ung så skulle man nog kunna avla på henne iaf, men det är alltid en osäkerhet, man vet ju inte riktigt vad hon nedärver men man skulle iaf kunna testa! Hon är e. Acobat II - Landego

2009-12-17 @ 21:40:56
URL: http://jsohlman.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag fick göra det själv i början av vintern, då hovlagaren var bortrest.. Det var ett rent h*lvete då broddhålen var fyllda med frusen lera, men skam den som ger sig! :)

2009-12-18 @ 09:49:49
URL: http://flyinguphigh.blogg.se/
Postat av: elin

min hovslagare broddar alltid våra hästar åt oss! skönt att jag slipper göra det! ;-)

2009-12-18 @ 18:41:00
URL: http://elinb.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det är skönt att ha en pappa som hovslagare:D då slipper man tänka på sånt;D

2009-12-20 @ 13:39:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0