Jobbigt..

Nu vill jag verkligen att snön ska försvinna... min häst har också fått nog. Har nämnt tidigare att hon är väldigt rädd för snö och speciellt när det ligger snö på taken och det börjar smälta så det droppar. Igår vågade hon inte ens äta sitt hö ute för hon var så rädd, sedan när jag skulle ta in henne för att rida så ville hon först inte gå in i stallet för hon var så rädd, sedan när jag skulle ställa upp henne i stallgången så ville hon inte stå still och rev ner hinkar och annat när hon kastade sig runt i skräck:S sedan gick det inte att borsta vänstra sidan för då blev man upptryckt i väggen för hon ville inte stå mot utgången där det droppade från taken. Sedan när jag skulle rida så vågade hon knappt gå åt något håll för det droppade ju överallt...efter ett tag blev hon lite bättre men  skrittade bara en kort stund sedan gav jag upp.
Idag var hon livrädd i stallet igen enda sättet att få henne att stå still i stallgången så man kan sätta fast henne i uppbindninglinorna är att ha kedja på henne annars går hon bara iväg haha jaja herregud ibland undrar man om man befinner sig på ett dårhus eller vad det är frågan om.
Men efter dagens ridtur så var hon mycket lugnare för nu droppar det inte från taken längre.

Kommentarer
Postat av: Louise

Kan ni inte borsta ner snön från taket? Det räcker oftast att slänga upp en stor sten eller liknande.

2009-12-28 @ 20:35:48
URL: http://reitsport.blogg.se/
Postat av: annie

oj vad tråkigt... Hemma är hästarna piggare/gladare än någonsin pga snön - olika antar jag :)

2009-12-28 @ 22:55:58
URL: http://anniehoppryttarinna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0