Lång dag

Idag har jag varit i Göteborg och shoppat lite med min kära vän Jojjo. Vi hittade inte så mycket det var bara crap kvar på rean. Även om jag blev som Jojjo sa besatt av att handla upp mitt presentkort så lyckades jag inte haha var nästan beredd att köpa vad somhelst där ett tag bara jag blev av med det=)
Idag har det varit riktigt dåligt väder dessutom, jag tror västra götaland är det ställe där det regnar mest:S Hästarna fick därför komma in tidigare strax före 16 var dom inne.
Jag har nu hittat en bra bild på Hermes "H" träns. och säg mig visst är det värt 8000 kr?


Kommentarer
Postat av: Matilda

Ja det är snyggt det tränset! Synd att det inte vekar matcha min CWDsadel eller nåt annat läder jag har. Undra om det går att få det mörkare? Har du koll?



Conrad är efter Marco Mitras - Dutch Capitol. Han är en väldigt trevlig häst, jag har viss svaghet för familjen Jarhälls uppfödningar. Jag äger även Conrads moster "Fia" som är den stora bruna hästen med bläs. Hon har gått Unghäst VM och Falsterbo som 5 och 6 åring. Tyvärr blev hon skadad förra året och jag betäckte henne med Cicero Z Van Paemel så jag tror det kommer ut en grym liten hopphäst i vår. :D Conrads mamma, Fias helsyster alltså, är också dräktig nu, hon har själv placeringar i svår klass och har också gått unghäst VM och falsterbo. Spännande att se vad det dyker upp för små föl.

Conrad har jag inte haft så länge, han har bara gått 1.30, pga tidigare ryttaren som var sjuk mycket och hade svårt för att rida, men han har kapacitet för hur mycket som helst tror vi. I år är planen att han ska hoppa 1.40 med bra resultat och sen får vi se. :)

Vad har du för pållar?

2009-01-13 @ 09:22:15
URL: http://showjumper.blogg.se/
Postat av: Matilda

Å vad roligt med lite snurr på hästarna. ;)

Jag jobbar bara med hästar, det är utbildning, föräljning och tävling av andras och egna hästar. Jag och min sambo har en stor gård med plats för 30 hästar och nybyggt rdihus och stall.

Jag är utbildad hopptränare och ridinstruktör och har en hel del elever också.

Jag tror jag har sett dig på Buke. Är det inte du som är i Skara ibland? Pluggar där eller så?

Jag är från skåne från början men har bott i Skara i 8 år nu. :)

2009-01-13 @ 16:16:25
URL: http://showjumper.blogg.se/
Postat av: Anonym

nixx, alldrig,, ALDRIG, var verkligen inte snyggt från nått håll. Du hittar supermykt finare för 4 k. det där ser bara billigt ut.

2009-01-13 @ 21:04:11
Postat av: Sofie

Hehe, när jag var inne i Hermesbutiken i marbella i somras hade de allt från sporrar, olika träns och tre olika sadlar hängandes där. Stigbyglarna med små H'n på sidan gick för nätta 5 papp. Dock tycker jag att tränset var lite för hårt och styvt i lädret, då gillar jag HGs tunna mjuka läder bättre faktiskt :)

2009-01-17 @ 10:04:24
URL: http://swish.blogg.se/defines
Postat av: Sofie

Hehe, när jag var inne i Hermesbutiken i marbella i somras hade de allt från sporrar, olika träns och tre olika sadlar hängandes där. Stigbyglarna med små H'n på sidan gick för nätta 5 papp. Dock tycker jag att tränset var lite för hårt och styvt i lädret, då gillar jag HGs tunna mjuka läder bättre faktiskt :)

2009-01-17 @ 10:04:56
URL: http://swish.blogg.se/defines
Postat av: sofie

Hehe, när jag var inne i Hermesbutiken i marbella i somras hade de allt från sporrar, olika träns och tre olika sadlar hängandes där. Stigbyglarna med små H'n på sidan gick för nätta 5 papp. Dock tycker jag att tränset var lite för hårt och styvt i lädret, då gillar jag HGs tunna mjuka läder bättre faktiskt :)

2009-01-17 @ 10:05:52
URL: http://swish.blogg.se/defines
Postat av: L

Ifall du gillar tränset tror jag nog du skulle gilla min sadel...Jag älskar den!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0