Svårt

Jag är ju som sagt på jakt efter ett nytt avelssto, det är verkligen lättare sagt än gjort. Som jag skrev tidigare så var jag intresserad av ett sto e: Peter Pan som gått 140. Tyvärr blev hon såld innan vi hann åka och titta. Så nu står man där igen. Kollar annonser varje dag och har även kontaker men inget lyckas man hitta. På annonssidorna så är det 80% valacker känns det som. När det väl är ett sto så har den bara gått 120, samma sak hela tiden. Att köpa ett sto utomlands är också svårt för dom tänker lite annorlunda i tex Holland och Tyskland, där sätts stona ofta direkt in i avelsboxen innan dom ens är inridna eller tävlade, medans i Sverige vill alla att stoet ska ha gått svår hoppning? Det är inte lätt att hitta något som passar. Jaja det är väl bara att ha tålamod antar jag. Men jag får nog glömma att hinna hitta ett sto som ska betäckas i år iaf:/
Angående ridsportaffären som vi kanske ska ta över så har vi inget namn klart för oss, ägarna vill helst att vi behåller deras namn men det tror jag inte vi gör i såfall. När jag startade den här bloggen så hade jag tänkt att min affär i framtiden skulle heta Internationalshowjumping, därav namnet på bloggen men tror det blir ett annat namn, tyvärr tror jag att det namnet jag vill ha är upptaget av ett annat företag men det ska jag kolla upp först.
Annars så händer inte så mycket just nu, Irco Marco stoet och fölet står kvar i Kungsbacka på semin, hon har inte blivit inseminerad ännu. Tyvärr blev det en massa strul då seminstationen och importören blev osams och vägrar tala med varandra så det har varit lite bökigt för oss tyvärr hoppas bara allt löser sig.


Kommentarer
Postat av: malin

har faktiskt funderat på att sälja termie utan att triangelmärka eftersom det strular med försäkringsbolaget....tänkte bara tala om det ifall du skulle vara intresserad:P

2009-07-08 @ 22:02:03
URL: http://mallizzp.blogg.se/
Postat av: Caroline

Det kommer bli ett bra namn på din nya hästaffär.

=)

2009-07-09 @ 19:05:51
URL: http://ridemyhorse.blogg.se/
Postat av: Rebecca

vad har ni för krav och pristak? :) Jag vet endel trevliga ston som är till salu :)

2009-07-12 @ 23:24:17
URL: http://rebeccarichard.blogg.se/
Postat av: Rebecca

haha eller nått :P



Gör det ngt om det är utländsk stam på den? Är det ngn linje du bara säger nej till? :)

2009-07-13 @ 09:19:24
URL: http://rebeccarichard.blogg.se/
Postat av: Rebecca

ah men ja kan kolla vad dom har inne just nu se om dom kanske har ngt avelssto med dom kraven :) Oftast är det ju som du säger att man sätter in dom dirkt i avelsboxen i utlandet.

2009-07-13 @ 17:36:08
URL: http://rebeccarichard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0