Trött

Idag har mormor och farfar varit här på middag vi grillade lax blev jättegott:)
Sedan var jag tvungen att bege mig till Göteborg för att åka till Skara, var inte hemma förrän klockan 20. Är riktigt trött har fölvakat i mer än en vecka nu så jag skulle behöva sova några dygn ungefär. Inget föl har tittat ut ännu. Har funderat en del på namn till fölet och har kommit på en del bra förslag. Det är så kul att sitta och spåna fram ett namn. Vår första uppfödning döpte jag till Billie Jean efter Michael Jacksons låt. Den senaste döpte vi till Capital Blanche, passar en vit hingst bra tycker jag=)
Nu ska jag snart sova imorgon är det skolan som gäller...
tack för tipsen om chaps förresten kom gärna med fler.

Kommentarer
Postat av: Anna

Säger som Havrepappan - svenska hästar ska ha svenska namn!

2009-05-03 @ 22:45:19
Postat av: caroline

Vet inte vem havrepappan är? men jag avskyr svenska namn haha, hade jag haft en häst som hette Åke så hade jag döpt om den lätt! Har en häst hemma som heter Rova, så fult så det finns inte... vad hände med fantasin?

2009-05-03 @ 23:19:48
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/
Postat av: Anna

Det är väl mer fantasilöst att inte kunna komma på ett bra namn på svenska än på engelska eller nåt annat krystat.

2009-05-04 @ 15:10:40
Postat av: caroline

fast jag tycker inte svenska är ett snyggt språk i sig... engelska är mer naturligt för mig.. när jag får barn ska dom också heta amerikanska namn:)

alla tycker ju olika och skönt är väl det. Fortfarande nyfiken på vem havrepappan är?

Ha en bra dag

2009-05-04 @ 15:17:27
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/
Postat av: Lina

Åh om jag skulle ha ett föl skulle jag lätt döpa det till Raspberry Bohemian.

Som B&J glassen (fast den heter väl Bohemian Raspberry) :D

2009-05-04 @ 18:11:04
URL: http://slevins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0