Bra webshopar

Fick en fråga på vilka utländska ridsportaffärer som jag tycker är bra. Som ni kanske märkt så beställer jag nästan bara från utländska affärer, ska jag ha något från Sverige så köper jag nästan bara från affärerna direkt beställer alltså inte från svenska webskopar mer än någon enstaka gång om året kanske. Jag tänkte börja rada upp affärer som jag gillar.

www.selleriedupagne.com   -En ridsportaffär i Blegien som har sjukt bra service, tyvärr ingen webshop men eftersom jag handlar så mycket därifrån så får jag rabatt.
www.equishopping.com - Det är lite som pricerunner där det alltså kommer upp massa olika affärers sortiment där du kan jämföra priser. Mycket olika artiklar med andra ord!
www.reitartikel24.de - En tysk webshop som har bra priser på Horseware ibland, har annars mycket saker på rea, snabb leverans inom en vecka.
www.kjaergaarden.dk - Dansk webshop med mycket olika märken tex CWD, Scarpati, Kingsland osv.
www.Innrider.com - säljer Anna Scarpati och Pariani. Punktlig leverans! Trevliga, lätt att få kontakt med.
www.Calevo.com - Tysk webshop, strort sortiment, ok leveranstid.
www.sellerie-al.com -Fransk sida med mycket HG produkter
www.schockemoehle.net -Tysk sida som dom flesta känner till, snabb leverans har det mesta.

Det finns givetvis många fler bra men dessa är dom jag tänker på i första hand. Vad gillar ni för utländska affärer?



Kommentarer
Postat av: Lina

Oh, kanon! :D

Jag har beställt mycket från Storbrittanien i år, man får ju passa på när pundet är lågt!

2009-11-23 @ 16:47:07
URL: http://equilina.blogg.se/
Postat av: Anonym

Super! Jag känner mig ofta rättså feg och vågar inte riktigt beställa ifrån utländska webbutiker då jag dels inte har koll på om man behöver betala tull och är rädd för att bli svindlad. Men calevo har jag vågat mig på, är jätte bra att man vet att någon annan svensk provat :)

2009-11-23 @ 16:51:37
Postat av: Malin

Har aldrig handlat från utomlands, men är lite sugen... hur går det till rent praktiskt, betalar man med sitt VISA lr blir det faktura?

2009-11-23 @ 18:55:29
URL: http://mindcooler.blogg.se/
Postat av: Malin

Men ändras kronor till euro automatiskt? Och hur vet jag vad euron står i, o vad frakt osv blir?

2009-11-23 @ 21:05:31
URL: http://mindcooler.blogg.se/
Postat av: Caroline

Har aldrig handlat av utländska hästaffärer.

Men har förstått av dej att det är mycket billigare att handla så.

2009-11-24 @ 07:51:53
URL: http://ridemyhorse.blogg.se/
Postat av: Louise

Jag hoppas att jag kommer iväg på en tripp till Schokemöhle i vår. :)

2009-11-24 @ 10:18:52
URL: http://reitsport.blogg.se/
Postat av: Astrid

teun van riel:)

2009-11-24 @ 20:17:52
URL: http://astridstraning.blogg.se/
Postat av: Johannah

Kan varmt rekommendera Dogwoodlondon.co.uk :) Förklara r och hjäler gärna till vid frågor om avgifter, kostnad o.s.v, lätta att komma i kontakt med samt helt ok leveranstid :)

2009-11-24 @ 21:50:57
Postat av: rebeccakecia

Jag behöver din hjälp, snälla! Jag har hittat en sak jag vill beställa från: "schockemoehle.net" men jag vet inte hur man gör... Snälla kan inte du beskriva hur man gör och är det säkert att beställa därifrån? :) Tacksam för svar! (din blogg är jätte bra btw)

2010-01-17 @ 19:52:35
Postat av: caroline

rebeccakecia:

tack så mycket:)

schockemöhle är en säker sida, har själv beställt därifrån snabb leverans! Du betalar med kort, när du har lagt varorna i korgen så går du bara till kassan och fyller i alla uppgifter som på vilken annan sida som helst. Fråga gärna igen om mitt svar är oklart:)

2010-01-17 @ 23:38:25
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0