Brännmärkning

Usch vilket hemskt väder det är idag, hästarna fick komma in tidigt, har skämt bort dom med morötter:)
Tänkte lite på det här med brännmärkning av hästar, mitt KWPN sto är brännmärkt hon har The proud lion brännmärkt på bakdelen. Tycker faktiskt det är snyggt med brännmärkning, inte för att det är anledning nog att göra det men ändå. KWPN brännmärker dock inte hästarna längre. Såhär står det om deras märkning av hästarna: KWPN mares start their actual breeding careers in the spring, when they are also presented at studbook selections throughout the Netherlands. Expert sportsmen and -women assist the KWPN jury in assessing dressage and jumping talents of the horses on the basis of free action and free jumping. When considered worthy, the 3 year olds are then registered in the main studbook and branded with the proud Dutch KWPN lion.
Har era hästar någon brännmärkning isåfall vilken, vilket förbund tillhör den?



svårt att ta kort på det, syns mest när det är kallt ute och håren reser sig då syns det jättetydligt:


Kommentarer
Postat av: bella

Har också ett KWPN sto som är märkt!

2009-11-18 @ 21:19:18
Postat av: Annie

min ponny är brännmärkt NF 819 (dansk New forest) men jag tror att det måste ha gjort ont att brännmärkas med tanke på att han är rädd om just det bakbenet.

2009-11-18 @ 21:21:05
URL: http://anniehoppryttarinna.blogg.se/
Postat av: Elin

Har ett holsteinersto som är märkt! =)

2009-11-18 @ 22:25:52
Postat av: Elin Fornbrandt

Ja det gör man verkligen! Nej, tiden går sjukt snabbt ;) Är ju bara några månader kvar! Men det är faktiskt försa året jag åker till den, det är en bit om man bor i Uppsala. Något där som man inte får missa?

2009-11-19 @ 06:14:11
URL: http://fornbrandt.webblogg.se/
Postat av: sara

Min storbebis från Tyskland är märkt med ett M och en krona typ, för Mecklenburger "förbundet".

2009-11-19 @ 12:17:47
URL: http://ussing.blogg.se/
Postat av: Camilla

Min har en pil med en slingrande orm över som står för rasen brandenburger:D

2009-11-19 @ 22:16:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0