Nova bett

Nova betten har blivit väldigt populära. Undrar om det är för att det är ett snällt bett som många hästar lätt tar stöd på eller om det bara blivit en trend.
Min häst trivs bäst på raka bett så därför har jag tänkt skaffa ett Nathebett som liknar Novabettet bara att det är ett annat material som jag vet är slitstarkt och min häst trivs på, det är dessutom fleximun på det, vet inte om det är det på Novabettet också?. Nathebettet är dyrare än Novabettet också.
Rider du på ett Novabett?Isåfall varför?

Novabett:


Nathebett:

Kommentarer
Postat av: Fanny

Jag tänkte ev. prova ett sånt till min ponny. Det verkar väldigt skönt för hästens mun :)

2009-11-16 @ 15:56:11
URL: http://tmntsk.blogg.se/
Postat av: Anna

Novabettet är väldigt mjukt, går att vika ihop helt. Det står inte emot om någon häst börjar knapra på det, men gör något syntetbett det?

Jag har haft novabettet till markarbetsridningen, på en väldigt stark häst som på tävling gick med kandar eller pelham. Han trivdes väldigt bra med novat, och det höll i flera år, tills en annan häst fick prova det och tuggade på det :(

2009-11-16 @ 16:03:24
Postat av: Lina

Mina har vars ett nova och verkar gilla det! Den ena märker jag inte jätteskilnad på, men det känns mer skonsamt mot munnen att ha det mjuka istället för metall alltid. Den andra är det mycket större skilnad! Hon vågade inte ta stöd på metallbetten men nu mha av nova (som hon alltid tar stöd på) har det blivit mycket bättre =)

2009-11-17 @ 10:51:50
URL: http://equilina.blogg.se/
Postat av: Annie

jag hade tänkt att köpa ett sånt - har hört mycket positivt om bettet.

2009-11-17 @ 14:28:56
URL: http://anniehoppryttarinna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0