Träns

Har fått en del önskiningar att jag ska skriva mer om träns och olika bett. Så jag börjar med olika träns tänkte jag. Tänkte först och främst nämna märken på träns som jag tycker har bra kvalité.

-CWD ett märke som dom flesta känner till, lädret känns väldigt rejält, och håller sig riktigt fint helt klart ett av mina favoritmärken. Priset varierar mellan ca 2290-2790 kr utan tyglar.


-Stübben är ju ett gammalt hederligt märke,dom har kanske inte alltid så rolig design men kvalitén den kan ingen klaga på. Har själv ett träns hemma som jag haft i mer än 15 år, lädret är fortfarande mjukt och det är ett av mina favoritträns, tyvärr görs inte just den modellen längre. Priset varierar mellan ca 1700-2300 kr med tyglar


-Dyon är ett belgiskt väldigt populärt märke som har nytänkande design och snygga detaljer.  Deras billigare Working collection är gjort i indiskt buffelläder och är därmed av sämre kvalité, de dyrare kollektionerna är gjorda i engelskt läder och har en hög kvalité.  Jag tycker lädret tål mycket och är mjukt. Priset varierar mellan ca 1200-3700 kr utan tyglar.


- Eric Navet Fina träns i läderfärger som svart, karamell och choklad. Har inte känt på tränsen men det ska vara av bra kvalité. Priset varierar mellan ca 2000-3000 kr





Kommentarer
Postat av: A N N i C A * W E N N B E R G

kul med fler hästbloggar (:

ska vi följa varann i bloglovin ?

jag lägger till dig nu iaf (:

2009-11-23 @ 16:12:51
URL: http://s94356.blogg.se/
Postat av: rebeccakecia

Tackar :D

2009-11-23 @ 19:07:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0