Vill ha ett ridhus

Ja det känner jag nu när det är höst. Det är en stor nackdel när man har egen gård att oftast har man inte tillgång till ridhus utan måste åka iväg för att kunna träna på vintern. Det finns inte riktigt någon plats att bygga det på här för det är inte platt där vi bor. Ska dessutom börja rida i ett annat ridhus har jag tänkt då jag vill kunna betala per gång istället för en hel månad. Ni som har egen gård har ni ridhus eller saltar ni ridbanan? Som tur är så är det inte så ofta snö längre men det är ju ändå lite problematiskt ibland.

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag rider ut.

2009-10-08 @ 16:34:52
Postat av: Sara

Bor också på egen gård, har tyvärr inte heller ridhus, finns inte pengar till det ekonomiskt just nu. Men man får försöka hålla utebanan mjuk, salta, harva. Drömmen är väl ett ridhus ^^ !

2009-10-08 @ 17:25:41
URL: http://ussing.blogg.se/
Postat av: Sofie

Alla vill nog ha ridhus nu när det börjar bli mörkt och kallt. Vi har egen gårs men ej ridhus. kostar för mycket med tanke på hur lite man egentligen rider i ridhus. Vi har 15 min skritt tid till 2 ridhus så där hoppar jag på vintern. Annars rider jag faktiskt mycket ute och på saltad och harvad bana. Funkar bra :) fin blogg!

2009-10-08 @ 18:48:56
URL: http://sbhorses.blogg.se/
Postat av: Anonym

Bor också på gård men har heller inget ridhus. Har dock ridbana med gummiflis( &stenmjöl under) som funkar jättebra även på vintern! Fryser inte(såvida det inte är extremt kallt) och om det fryser är det bara det översta lagret så det är lätt att harva bort!

2009-10-08 @ 20:54:34
Postat av: Elin

Jag har eget ridhus på vår gård :)

2009-10-09 @ 09:20:07
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

Så känner jag med nu på vintertiden, vår granne (100 meter bort) har visserligen ett ridhus, men det är rätt litet och dåligt underlag så då rider jag faktiskt hellre ute. Vår ridbana har riktigt bra underlag som inte fryser, så det är skönt i alla fall :)

2009-10-09 @ 12:43:57
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: Louise

Har ridhus där jag står nu hos Birgitta Kjellin och det är riktigt bekvämt att slippa köra!

2009-10-09 @ 18:00:48
URL: http://traininghorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0