Klinikbesök

Idag gick jag upp halv sex imorse för att fodra då vi skulle iväg till kliniken. Jättekul att åka i Göteborg mitt i rusningstrafiken eller inte... men det gick bra ändå. Så min stackars häst fick genomlida böjprov,EKG,röntgen, blodprov och så även ett tandläkarbesök.
Ja vad ska man säga... enligt provresultaten är hästen kärnfrisk men antagligen har det tagit på krafterna för kroppen att läka ut infektionen, vad det nu är för infektion hon har haft det vet ju ingen. Jag kommer även få reda på ifall det ev är så att hon har haft abortvirus eller rhinovirus eller något annat, det får jag reda på fredag. Fick även vägt henne och hon vägde 680 kg, i vanliga fall ligger hon nog på 700 kg hon har ju tappat en del muskler pågrund av infektionen.
Hon var så duktig, kände mig så taskig när hon fick genomlida alla läskiga undersökningar, men det var ju illa tvunget tyvärr.

Kommentarer
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

SVAR: Hihi, det skulle jag kunna, men jag är lite för snål... ;P Kostar inte det en massa frakt att få dem utomlands? :I

2009-09-28 @ 16:46:52
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: ulrika

din häst är jättefin! hoppas den blir bra:)

Hur högt har ni/den tävlat?

jättebra blogg!:)

2009-09-29 @ 22:29:43
URL: http://ulrikaasplund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0