Ibland förundras jag

över hur mycket jag lyckas hitta på internet jag rotar nästan upp allt!Det jag inte hittar är inte värt att hitta:Dhaha nej men jag skrev ju ett inlägg för någon vecka sedan om att jag hade köpt en fux för några år sedan men som jag inte kunde köpa för vi fick inte med oss honom hem då han inte gick att lasta, någon som minns? Hursomhelst så hittade jag att han nu står på ridskola och fast han nu är 12 år så verkar han i stort sett fortfarande bara vara grundriden. Tycker det är kul att veta vad som hänt hästar som man någon gång träffat på i sitt liv. Hittade 2 bilder på honom:
Zebulon




Kommentarer
Postat av: Sabina Borenius- Satsningen som juniorrtyttare- Vinn en La Kim luva sponsrad av Ponnyprakt.se

Men gud han står ju på min gamla ridskola, Tyresö Ryttarförening :O Jag red där i typ sex år innan jag köpte egen :P Kan säga att han inte har ändrat på sig direkt mycket sen han kom...

2010-04-04 @ 22:00:44
URL: http://ronda.blogg.se/
Postat av: MLI - HÄSTBLOGGEN FÖR DIG SOM GILLAR HÄSTAR

sv; ja, men det kan nog bli bra :) Hur funkar det att köpa detta då? Betlar man innan eller när man hämtar ut det?

2010-04-04 @ 23:42:59
URL: http://mlidahlgren.blogg.se/
Postat av: MLI - HÄSTBLOGGEN FÖR DIG SOM GILLAR HÄSTAR

sv; okej, men jag mejlar dig imorgon om det är okej, måste sova nu ska upp tidigt till tävling :)

2010-04-04 @ 23:54:37
URL: http://mlidahlgren.blogg.se/
Postat av: Matilda

Sista bilden var ju bara SÅ jäkla söt.

Fast det var tur att det blev din skimmel ändå. ;)

2010-04-05 @ 09:43:17
URL: http://showjumper.blogg.se/
Postat av: Julianna

Men då kanske du kan hjälpa mig lite med att leta :)

Jag är nämligen inte alls särskilt bra på att hitta saker på internet.

Jag äger en Super Deluxe Mexican Bridle från John Whitaker i färgen burgundy. De har tyvärr inte längre kvar denna färg och tyglarna som följde med tränset är tjocka gummityglar som jag verkligen hatar. Jag har försökt hitta vanliga lädertyglar i färgen burgundy från JW men det verkar hopplöst...jag förstår inte varför...vad gjorde de med alla burgundy-grejer...eldade upp dem eller? Nånstans måste det väl finnas??

Hittar du det åt mig så är jag rejält imponerad ;)

Jag tycker förresten också att det var bra att det blev skimmeln!

Mvh Julianna

2010-04-05 @ 09:57:24
URL: http://novelette.blogg.se/
Postat av: Matilda

Ja det händer inte så mycket, jag ska ha lite träningar, rida alla pållarna, stäääda, blä haha.

Vet du vad som hade varit sjukt kul? Vi skulle dragit ihop ett kul gäng och anordnat någon rolig träning tillsammans! Massa ridning och sen lite middag och sånt.

2010-04-05 @ 09:57:35
URL: http://showjumper.blogg.se/
Postat av: Sanna

Jag tkr personligen att fuxen ser trevligare ut än din skimmel men de är bara jag.

Tkr din skimmel ser lite väl stor ut.

Nu vet jag ju inte hur fuxen rör sig men din skimmel tkr jag är lite för låg o inte alls den typ av häst jag tycker passar till hoppning.

2010-04-05 @ 21:08:56
Postat av: caroline

Sanna:

då luras nog bilderna för fuxen är betydligt större, han är minst 176 cm min är bara ca 172 kanske. Sedan är Orianda mer högställd än vad fuxen är, han är jag glad att det inte blev för jag tycker han ser rätt lågställd ut. Vad menar du med låg förresten?

2010-04-05 @ 22:52:02
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/
Postat av: Sanna

Kan ha varit jag som sett fel där.

Jag gillar lite mer högresta galoppera på bakbenen hästar. Så i normala ögon sett så är hon kanske inte låg men ser ut som hon e en tyngre modell o jag föredrar små o snabba :)

Men vacker som en dag är hon din skimmel.

2010-04-06 @ 19:10:34
Postat av: caroline

Sanna:

hehe ja vi har nog lite olika åsikter men inget fel i det:) Orianda har dock väldigt bra gångarter hon har tävlat MSVA dressyr innan. Dock har jag själv inget intresse av att tävla dressyr. Ja hon är en rätt rejäl häst, jag är lite antingen eller antingen ska hästen vara supersöt och ädel eller stor och maffig.

2010-04-06 @ 21:20:18
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/
Postat av: Sanna

Ja men ju mer jag tittar på din häst (och kollat filmer nu) så gillar jag henne.

Jag kan tänka mig att hon är riktigt snygg i dressyrutrustning och på dressyrbanan såklart :)

2010-04-06 @ 21:28:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0