Frågor


Jag la märke till att Orianda har ett Rhinotäcke och kan inte låta bli att fråga hur du upplever passformen?
Min häst har nämligen samma kroppsbyggnad som Orianda
och även han är hyfsat stor men jag har hört att Rhino är mindre i modellen än Amigo och Rambo och sitter därför bättre på hästar av lättare modell.
Svar: Jag tycker Rhinotäckena sitter väldigt bra även på hästar med bred front som O har. Däremot sitter kanske täcket något längre upp, alltså det går inte ner så mycket på sidorna framtill som syns på denna bilden:



Franke Sloothaak hackamoret som du tipsar om här, fungerar det ungefär som ett ponnyhack? är det skarpt eller hur fungerar det? har funderat på att beställa ett men har varit osäker på hur långa skänklarna är osv. equality line har väl det?
Svar: Ja Equalityline har det. Det är skarpare än ett ponnyhack, vet inte exakt hur långa skänklarna är, säkert minst 17 cm. Dock kostar det ca 3 600 kr.


vad har du för mål med din ridning ? :)
Svar: Kul fråga:) Att ständigt utvecklas och få ett bättre samspel med hästen är mitt främsta mål, sedan får man se hur långt det når, jag har en tendens att välja svåra hästar och då får man kämpa mycket för att uppnå varje litet delmål kanske är det därför jag inte gärna sätter upp tydliga mål. Det skulle vara kul att tävla medelsvår men det viktigaste är att ridningen är kul och går framåt på hemmaplan, tävla är bara en bonus. Mitt mål var att debutera 120 detta året men så blev hästen skadad så får se om jag hinner det detta året.

Hej =) Vet du vart man kan köpa JW schabraket med nationsflagga på? =) Bra blogg =D
Svar: Skara hästsport och ridsportbutiken.net

Får man tävla med chaps?:)
Svar: Ja det får du om du menar shortchaps.

Hej, :) undrar bara om jumpinn webshopen är en bra sida att beställa ifrån? :)
Svar: Ingen aning faktiskt aldrig beställt därifrån, jag beställer mest från andra länder.

var hittar man billiga CWD bröstor för ponny ? Kan du inte skriva mer om RG och CWD ?? tacksam för svar !
Svar: Kolla här: www.toutpourlecheval-shop.org visst kan jag skriva mer om det:)

vet du var ett orange schockemöhle fleecetäcke finns? man kan vända på det så blir det grått.. loggan är jättestor och står på "hela" täcke. Fanns i falsterbo men kommer inte ihåg vad affären hette. :)
Svar: Kolla här www.horsehouse.dk

Kommentarer
Postat av: Philippa

Hej! :) Har en liten fråga, undrar om du vet någon hemsida som säljer marin blåa scapa luvor (helst den med flagga från 06/07 men även de nyare. Tacksam för svar! mvh philippa

2010-08-08 @ 18:01:39
Postat av: Camilla

hej! jag har två frågor!

1. Vet du någon återförsäljare av ett knallblått scapa-schabrak som inte är svindyrt?

2. När man rider med hack har jag sett några som har en extra rem som gör att sidostyckerna inte åker fram och in mor ögat på hästen. vet du var man kan få tag på en sån?



hittade din blogg häromdagen och älskar den redan! :)

2010-08-08 @ 22:26:25
URL: http://unafraid.blogg.se/
Postat av: Minica

Hej :) Jag undrade bara om du skulle vilja ha en ny header? Jag kan även gör med animeringar på :)

Hör gärna av dig :)

Ps. jag gör den gratis ^^

2010-08-08 @ 23:20:59
URL: http://minica.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0