Sprenger VS Soft up


Fick en fråga:
Du som kan en del om utrustning kanske har svar på min fundering... Har nämligen börjat känna av mina knän rätt mycket på senaste tiden, speciellt då vid ridning med kortare läder. Har hört att Sprenger stigbyglarna brukar vara bra på just den fronten så har funderat på att skaffa mig ett par. Men sen började jag fundera - hur är soft up stigbyglarna? För/nackdelar jämfört med sprenger? Skulle du rekommendera dom till någon som känner av knäna? Tacksam för svar! :)

Svår fråga då jag själv inte har problem med knän eller vrister. Dock kan jag säga som så att jag minns första gången jag red med mina Sprenger  Bow Balance, vilken annorlunda känsla, de sviktade jättemycket speciellt när man stod i fältsits, sedan vande  man sig såklart men just första gången glömmer jag aldrig. Soft up stigbyglarna sviktar inte vad jag märkt. Soft up föredrar jag själv personligen då Sprenger är rätt klumpiga. De äldre Sprenger gillar jag bättre än BB. Men om jag vore du  skulle jag nog välja Sprenger.





Kommentarer
Postat av: Ia

Kan själv säga att sprenger är väldigt bra för oss med knä /vrist problem!!

2010-08-19 @ 11:59:31
Postat av: Anna

Finns ett par Soft'Up på Tradera nu såg jag!

2010-08-19 @ 12:24:00
Postat av: amanda ernklev

jag får ont i knäna när jag har långa läder, wierd

2010-08-19 @ 17:09:41
URL: http://amandaelinaernklev.blogg.se/
Postat av: ellen a

har inte ridit i soft up men jag gillar inte att rida i sprenger iaf...

2010-08-19 @ 17:12:03
URL: http://ponnyskutt.blogg.se/
Postat av: Annie

jag tycker om båda:)

2010-08-20 @ 10:29:17
URL: http://anniehoppryttarinna.blogg.se/
Postat av: maja

var har du köpt det där vinröda schabraket du har på bilden? :)

2010-12-19 @ 19:10:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0