Dag 3 -Min första kärlek

Min allra första kärlek var Shetlandsponnyn Olle. Han såldes från en ridskola för att han rymde hela tiden. Min syster fick honom då jag var runt 2 år. Så det var där mitt hästintresse startade. Olle var verkligen en prövning att rida som nybörjare. Han var nämligen inte guds bästa barn, eller häst i detta fallet. Han bockade jämt av oss. När vi skulle hämta honom i hagen så anföll han oss med öronen slickade bakåt och sparkade efter oss, vi fick springa allt vi kunde och slänga oss under staketet för att komma undan. Sedan ropade vi på pappa och när han hämtade Olle i hagen så stod han där med öronen framåt och vågade inte göra någonting, en väldigt smart häst haha. Olle var även väldigt bra på att hoppa och vårat rekord blev 80-90 cm då var jag så stolt över honom. Han blev hela 29 år! Han har varit en väldigt stor del av mitt liv eftersom han gick bort för bara 3 år sedan. Jag älskade verkligen denna busiga ponnyn han var så rolig att hitta på saker med. R.I.P Olle


Första gången jag blev "kär" i en kille var när jag gick på lekis, han hette Johan. Både jag och min kompis Emelie var kära i honom och när han en dag när vi gick på lågstadiet frågade chans på henne så sa hon nej för min skull eftersom hon inte ville göra mig ledsen. Det glömmer jag aldrig, riktigt gulligt gjort:)

Kommentarer
Postat av: Anonym

God Jul! :D

2010-12-24 @ 09:48:08
URL: http://ponnyproffsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0