Dag 5 -Vad är kärlek

Kärlek är väl det som får jorden att gå runt?Kärlek är väldigt viktigt för mig, jag skulle inte vilja leva utan det. Jag har alltid letat efter den äkta kärleken, det skrämmande är bara att man kan aldrig veta om det var rätt förrens efteråt, när man är 80 år och fortfarande sitter där med samma person. Kärlek kräver mod och list och framförallt att visa sin sårbarhet och ge av sig själv. Det är svårt att förstå egentligen hur svårt det måste vara att bevara en kärlek i säg 30 år. Det finns en anledning att så många i dagens samhälle skiljer sig. Självklart finns det mängder med anledningar till detta men det är alltid lika sorgligt. Att ha avlagt ett löfte...tills döden skiljer oss åt. Man kan väl sammanfatta det som att vissa menar de orden och andra tar väldigt lätt på dem.
Kärlek är både det bästa och det värsta som finns. Inget gör så ont som att bli lämnad eller sviken. 

För mig är det verkligen allt eller inget. Jag skulle aldrig vara tillsammans med någon som inte vill ge allt av sig själv och vilja gifta sig osv. Jag gör vadsomhelst för den jag älskar och självklart går det åt båda hållen.
Kärleken mellan djur och människa är betydligt enklare, för djuret kan aldrig bete sig illa eller göra dig besviken på samma sätt, ett djur kan inte medvetet såra dig. Djur är fantastiska och de är väldigt lätta att älska.

gammal bild på mig och Christian


Kommentarer
Postat av: Jessica

Fin bild på er:) Håller med om allt i texten. Gillar verkligen dessa inlägg:) Good idea

2010-12-26 @ 16:29:13
Postat av: Caroline

Jessica: Tack, ja det är väldigt omväxlande ämnen man ska skriva om;)

2010-12-26 @ 16:36:08
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/
Postat av: Lina - Vinn ett John Whitaker-schabrak!

hur länge har ni varit tillsammans nu? :)

2010-12-26 @ 18:31:32
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0