Dag 9 -Min tro

Jag anser att det mest kommer elände från religion. Terrorister, krig, bränna häxor osv. Men jag kan förstå att folk i svåra tider behöver en tro, något som håller deras hopp vid liv.
Jag tycker det är viktigt att tro på sig själv, visst kan alla tvivla på sig själv eller sin förmåga ibland, men det är viktigt att ha en bra relation till sig själv, att vårda sitt inre, för i slutändan är det det enda som finns kvar och spelar någon roll. Man får alltid leva med sig själv och sina handlingar. Människor i ens omgivning går att byta ut men det går inte att byta ut sig själv.  Jag tycker att de 10 budorden är bra, det är väl det jag sätter värde på inom kristendomen. Du ska behandla andra som du själv vill bli behandlad tillexempel.
Jag tror däremot att vissa personer som verkligen har en bra relation till sig själva och verkligen kan känna saker på ett annat plan kan förutse saker. Visst är det kusligt att den du precis tänker ringa upp ringer dig?Eller att man kan känna på sig att det kommer hända något, jag kände väldigt tydligt den 2 oktober att jag inte borde hoppat den dagen, jag kände ett starkt obehag men jag sköt bort det, jag borde lyssnat på den känslan så hade jag sluppit bli skadad.
Jag tror på intuition, känner du att något är fel eller att något håller på att hända, lyssna på den känslan!

Kommentarer
Postat av: Matilda

Där är vi extremt lika!

Den stora vita är ute och skjuter fyrverkerier haha. ;)

Närdå, hon äter som vanligt!

2010-12-30 @ 20:14:06
URL: http://showjumper.blogg.se/
Postat av: Lina - Vinn ett John Whitaker-schabrak!

Jag tror på ödet

2010-12-30 @ 20:37:46
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0